Kobiety w branży gier - diagnoza prezesa ESA
- Z radością obserwuję trajektorię wzrostu i pozytywną trajektorię coraz większej różnorodności w biznesie - mówił Michael Gallagher, dyrektor wykonawczy Entertainment Software Association, podczas DICE Summit. - Jeśli spojrzeć na to, co nasz przemysł obecnie reprezentuje, 22 proc. stanowisk w nim jest zajętych przez kobiety. W innych sektorach przemysłu technologicznego, ten odsetek jest o wiele niższy, wynosi ledwie kilkanaście procent. To za mało i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę - stwierdził.Gallagher pochylił się też nad perspektywami. Zwrócił uwagę, że w branżowych programach wyższych uczelni 31 proc. studentów to kobiety. - To pomocne. Wartości tej nijak nie da się porównać do inżynierii. Jeśli spojrzeć na większość liczących się uniwersytetów, kobiety stanowią tam 15, 16 proc. - zauważył. Z zadowoleniem podkreślił ponadto, że każda duża gra, która ukazała się w IV kwartale 2015 roku miała grywalną żeńską postać.
Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl 2016-02-20 12:27:39