Kingdom Rush Origins oficjalnym tytułem trzeciej odsłony cyklu

Studio Ironhide ujawniło, że tytuł trzeciej części serii Kingdom Rush otrzyma dodatkowy człon Origins.

Tytuł sugeruje, że pod względem fabularnym będziemy mieli do czynienia z prequelem i otrzymamy opowieść o początkach formowania się królestwa, które musieliśmy bronić w dwóch poprzednich częściach. Na razie nie znamy platform docelowych, ale sądząc po poprzednich produkcjach studia Ironhide, możemy spodziewać się wersji na systemy iOS i Android.

Kingdom Rush to jedna z najpopularniejszych i najlepszych serii typu tower defense. O sile marki najlepiej świadczą zresztą niezliczone klony. Podstawowe mechanizmy zabawy są tradycyjne dla gatunku tower defense. Na każdej mapie naszym zadaniem jest zatrzymanie ofensywy armii potworów. Przeciwnicy maszerują wytyczonymi ścieżkami, na poboczach których znajdują się punkty pełniące funkcję fundamentów pod budowę struktur obronnych. Część z nich to klasyczne wieżyczki strażnice (np. wieża łuczników), ale większość stanowi koszary, gdzie konkretne typu jednostek są szkolone, a następnie wystawiane przeciwko wrogom.

Drugim pomysłem odbiegającym od standardów tower defense jest obecność posiadających własne drzewka rozwoju bohaterów, nad którymi otrzymujemy pełną kontrolę. Herosi i szkolone armie mocno zmieniają charakter rozgrywki i w dniu premiery pierwszej części były bardzo świeżym rozwiązaniem. Cykl zyskał jednak uznanie głównie za sprawą świetnego wykonania, w tym zwłaszcza perfekcyjnego zaprojektowania misji i zbalansowania ich poziomu trudności.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-10-12 00:01:18