Kampania fabularna w The Long Dark zalicza opóźnienie
Choć grudniowe doniesienia sugerowały, że w pierwszy epizod historii zagramy wiosną tego roku, deweloperzy ze studia Hinterland Games ogłosili, że zaliczy on opóźnienie. Jak tłumaczy założyciel zespołu, Raphael Van Lierop, przyczyną jest… ogromny sukces sandboksa.W bardzo długim poście na blogu kanadyjskiego studia deweloper twierdzi, że dostępna obecnie wersja The Long Dark, umożliwiająca swobodną eksplorację świata, miała być głównie miejscem, w którym twórcy przetestowaliby różnorodne mechaniki rozgrywki. „Zaczęliśmy z niewielkim budżetem i skromnymi ambicjami, a nasz projekt wyewoluował w coś o wiele, wiele większego” - pisze Van Lierop. Z tego też powodu członkowie Hinterland Games tuż po wypuszczeniu sandboksa zaczęli dodawać do niego nowe elementy i poprawiać te już istniejące. „Sandbox zaczął żyć własnym życiem” - czytamy - „Teraz skromna historia o pilocie, który rozbił się w dziczy, była za mała na nasze ambicje”. Fabuła The Long Dark przeszła więc szereg zmian – choć główne motywy i inspiracje pozostały takie same.
Van Lierop podjął też decyzję o zmianie sposobu wydawania kampanii. Początkowo historia miała być podzielona na pięć dwu-, trzygodzinnych odcinków. „Ale w obecnej sytuacji rynkowej, ze zwrotami na Steamie i ogromną popularnością growych kanałów na YouTube, nie mogliśmy wypuścić produkcji trwającej dwie godziny”. Dlatego też premierowa część kampanii fabularnej The Long Dark będzie składać się nie z jednego, ale z dwóch epizodów, które zapewnią od 4 do 6 godzin zabawy. Otrzymamy w niej dwie grywalne postaci – do dotychczasowego głównego bohatera, Willa Mackenziego, dołączy doktor Astrid Greenwood, co Van Lierop tłumaczy potrzebą posiadania silnego kobiecego charakteru. Ponadto większość akcji w początkowych odcinkach ma się dziać w nieznanych do tej pory regionach, by zainteresować także tych graczy, którzy sandboksową mapę znają już na pamięć.
Van Lierop nie podał następnej przybliżonej daty premiery: „Kampania nie jest gotowa. I nie wyjdzie, dopóki nie będzie gotowa. Nie będę składał obietnic na temat tego, kiedy ją wypuścimy. Ale jestem przekonany z całego serca, że gdy tylko ją otrzymacie, czekanie wyda Wam się tego warte”. Zapewnia też, że nie ma zamiaru kazać graczom płacić za nią dodatkowo: „Gdy kampania w końcu zadebiutuje, otrzymacie dwa początkowe epizody (oraz kolejne trzy w późniejszym terminie) pierwszego sezonu, wraz z wersją sandboksową, za cenę taką, jak w usłudze Early Access”.
Źródło:
"Miro" - GRY-OnLine 2016-04-05 19:10:14