Inwestorzy zaskoczeni zyskami CD Projektu za trzeci kwartał

Grupa CD Projekt przekazała inwestorom najnowszy raport finansowy obejmujący trzeci kwartał tego roku (okres od 1 lipca do 30 września).

Okazał się on niezwykle owocny dla polskiego gamingowego giganta, przerastając wstępne oczekiwania większości analityków. W przeciągu kwartału spółka wypracowała 92,9 mln zł przychodów, co jest wynikiem o 38,3 procenta wyższym od analogicznego okresu w 2018 roku. Specjaliści z branży finansowej spodziewali się przychodów o około 16 milionów złotych niższych od tych uzyskanych. Podobny błąd popełnili w przypadku zysków netto. W trzecim kwartale CD Projekt zarobił 14,9 milionów złotych, podczas gdy finansiści przewidywali średnio, że suma ta wyniesie ok. 12,9 miliona. W porównaniu do trzeciego kwartału 2018 roku, odnotowane przez firmę zyski spadły nieznacznie o 3,8 procenta. Skumulowane roczne zyski netto grupy CD Projekt przekroczyły już pułap 65 milionów złotych.

Wyższe od spodziewanych zyski wynikają z kilku czynników. Pierwszym z nich są zwiększone obroty wygenerowane przez platformę dystrybucji cyfrowej GOG.com. Spółka podkreśliła, że zainteresowanie sklepem wzrosło, między innymi dzięki jego mocno promowanemu klientowi GOG Galaxy 2.0. Istotne wpływy zapewniał także wciąż Wiedźmin 3: Dziki Gon, a zwłaszcza jego pre-ordery na port przeznaczony na konsolę Nintendo Switch, który oficjalnie zadebiutował w sprzedaży 15 października. Nie bez znacznie pozostają również rekordowe zamówienia przedpremierowe na Cyberpunka 2077. Superprodukcja CD Projekt RED ma pojawić się w kwietniu przyszłego roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Warte odnotowania są również wydatki CD Projektu na rozwój. W trzecim kwartale przekroczyły one rekordowy poziom 43 milionów złotych i w dużej mierze są one związane z pracami nad Cyberpunkiem 2077 (deweloping i marketing). Skumulowane saldo nakładów w tej kategorii na koniec września br. osiągnęło poziom 333 mln zł. Adam Kiciński, prezes CD Projektu, w ten sposób komentuje sytuację:

Ostatnie miesiące minęły nam pod znakiem intensywnej pracy nad dalszą produkcją Cyberpunka. Trwają wewnętrzne i zewnętrzne testy gry, rozpoczęliśmy również lokalizacje na poszczególne wersje językowe. Jednocześnie kontynuujemy naszą globalną kampanię promocyjną. Poza największym europejskim wydarzeniem branży gamingowej, którym są targi gamescom w Kolonii, z fanami gier spotkaliśmy się m.in. w Tokio, Mediolanie, Moskwie, Melbourne, Paryżu, Londynie, Zurychu i Berlinie. Prezentacje pokazowe obejrzało łącznie ponad 60 tysięcy osób. Tak duże zainteresowanie uniwersum naszej najnowszej gry motywuje nas do dalszej, ciężkiej pracy.

Z raportu spółki i informacji prasowej możemy wyciągnąć także kilka innych ciekawostek. Pod koniec ubiegłego miesiąca CD Projekt stał się właścicielem całego kompleksu nieruchomości przy Jagielońskiej 74 w Warszawie, w którym od dwudziestu lat mieści się jego siedziba. Firma chwali się, że wraz z sąsiadującym budynkiem przy Jagielońskiej 76 dysponuje w tej chwili 18 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni użytkowej i 24 tysiącami metrów kwadratowych gruntów. Zasoby te mają zabezpieczyć przyszłość firmy i zapewnić jej swobodny rozwój.

Poza udaną premierą Wiedźmina 3 na Nintendo Switch, firma wspomina również, że jest niezwykle zadowolona z debiutu mobilnej wersji Gwinta na urządzeniach z systemem iOS, która miała miejsce 29 października. Inwestycja w nową wersję gry okazała się lukratywna, bowiem według danych spółki, po trzech tygodniach od debiutu 68 procent przychodów generowanych przez tytuł pochodzi od użytkowników korzystających z ekosystemu Apple'a.

Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine


Klemens
2019-11-21 21:58:49