Hearts of Iron 4 i mody stworzą parę idealną
- HOI3 miało wiele "twardo zakodowanej" logiki i odwołań do konkretnych nacji. W HOI4 wszystkie te elementy napisaliśmy w "miękkim kodzie" lub jako część skryptu scenariuszy, czyniąc grę zdecydowanie bardziej przyjazną platformą do modowania - przekonują twórcy. Dodatkowo gracze mogą liczyć na to, że wbudowane w grę narzędzie do tworzenia modyfikacji i ingerowanie w "miękką" część kodu uczyni cały proces znacznie łatwiejszym. Natomiast uruchomienie produkcji w formie "debug mode" pozwoli na korzystanie z dodatkowych narzędzi dla moderów, jak chociażby z "Nudgera", który pozwoli na zmianę właściwości mapy "w locie" z dostępem do informacji na temat zgłaszanych przez grę błędów działającym w czasie rzeczywistym.Co więcej, deweloperzy twierdzą, że język skryptowania uczynili czytelniejszym i przyjaźniejszym do modyfikowania wyrzucając z niego zbędne elementy, zmieniono także sposób oskryptowywania sztucznej inteligencji.
Źródło:
Paweł Pochowski - gram.pl 2016-04-16 11:02:07