HTC Vive znalazło zaledwie 100 tysięcy użytkowników

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, ilu nabywców HTC znalazło dla swoich gogli VR, to dzisiaj mamy dla was przybliżone dane.

Z uwagi na brak konkretnych statystyk sprzedaży udostępnionych przez producenta lub dystrybutora sprzętu, serwis RoadtoVR postanowił sięgnąć po dane określające liczbę użytkowników gier, które znajdują się w zestawie z HTC Vive. Pomocny okazał się serwis SteamSpy, który zajmuje się śledzeniem statystyk aplikacji uruchamianych na Steam. Z uzyskanych danych wynika, że grę Job Simulator posiada ponad 70 tysięcy graczy.

Jest to o tyle istotne, że przy zakupie gogli uzyskujemy w zestawie trzy gry: Job Simulator, Tilt Brush i Fantastic Contraption. Wśród tych trzech produkcji, najlepszym źródłem dla określenia liczby nabywców urządzenia jest Job Simutator, który trafił do graczy dopiero po rynkowej premierze gogli (pozostałe tytuły dołączano również do wersji DK1 i Pre). Z kolei wyniki najpopularniejszego z zestawu Tilt Brush pozwalają oszacować, że ze wszystkich wersji gogli HTC (również deweloperskich i recenzenckich) korzysta już od 90 do 100 tysięcy użytkowników Steam.

Oczywiście rynek jest jeszcze niszowy i z technologii VR na Steam korzysta niewiele ponad 0,2% użytkowników platformy. Jeśli porównamy wartości procentowe wynikające z czerwcowej ankiety dla poszczególnych urządzeń, możemy stwierdzić, że ze wszystkich wersji Oculus Rift (CV1 i DK2) na Steam korzysta niespełna 40 tysięcy użytkowników. Nie da się jednak określić nawet zbliżonej liczby wszystkich posiadaczy urządzenia, gdyż nie dysponujemy statystykami dotyczącymi dedykowanego oprogramowania Oculus Home.

Biorąc pod uwagę koszt gogli HTC Vive 799$ (ponad 3 tys. zł.) i Oculus Rift 599$ (około 2,5 tys. zł), możemy się spodziewać, że technologia VR jeszcze długo nie zagości w domach zwykłych śmiertelników. Drugą sprawą jest baza tytułów kompatybilnych z urządzeniami, która w obecnym stanie nie zachęca graczy do sięgnięcia po portfele. Wszystko wskazuje na to, że na prawdziwy boom VR przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Źródło:
"Keczup" - GRY-OnLine


Klemens
2016-07-07 17:34:07