Główny projektant World of Warcraft zakłada Bonfire Studios

Rob Pardo – główny projektant World of Warcraft, który dwa lata temu, po 17 latach pracy, odszedł ze studia Blizzard Entertainment – założył własne studio: Bonfire Studios.

Póki co zespół nie ma sprecyzowanej wizji na swoją debiutancką grę. Pardo mówi, że najpewniej będzie to produkcja sieciowa, choć nie zdecydowano jeszcze, czy będzie ona przeznaczona na PC, urządzenia mobilne, czy wszystkie te platformy. Celem jest przede wszystkim stworzenie zwartych społeczności graczy na wzór WoWa, a nie trafienie w określony gatunek.

Bonfire Studios zatrudnia garstkę weteranów branży, wśród których znalazło się kilku byłych członków Blizzarda: Josh Mosqueira (reżyser gry Diablo III), Nick Carpenter (szef działu filmowego), Matthew Versluys (dyrektor techniczny serwisu Battle.net), a także Min Kim, były dyrektor generalny amerykańskiego oddziału firmy Nexon (producenta gier online). Dzięki swojemu doświadczeniu i renomie, jakie Pardo zdobył pracując dla giganta, zespół rozpocznie działalność ze sporą sumką na koncie – jak podaje New York Times, Bonfire otrzymało niedawno 25 milionów dolarów od inwestorów, w tym firmy Riot Games, twórców League of Legends, a wcześniej dużym zaufaniem i wsparciem finansowym obdarzył je John Riccitiello, były szef firmy Electronic Arts, obecnie prezes w Unity Technologies.

Pomysł na założenie własnego studia podsunął Pardo Hearthstone: Heroes of Warcraft – popularna gra karciana Blizzarda, która wbrew zwyczajom firmy, została stworzona przez niewielki, kilkunastoosobowy zespół. Dzięki takiemu rozwiązaniu, komunikacja między deweloperami była o wiele łatwiejsza, a każdy czuł się ważny i mocno zmotywowany do efektywnej pracy. Z drugiej strony, Hearthstone swój sukces w dużej mierze zawdzięcza ogromnej popularności marki Warcraft oraz samego producenta.

Źródło:
"luckie" - GRY-OnLine


Klemens
2016-09-12 16:45:12