Gry w pudełkach to już tylko 5 procent rynku, na PC prawie przestały istnieć

Serwis GamesIndustry.biz opublikował kolejną edycję podsumowania roku w liczbach.

Rok temu serwis wskazywał na dalszy spadek sprzedaży gier w wersji pudełkowej. Na nieszczęście dla fanów fizycznych wydań, trend spadkowy nie minął w ostatnich 12 miesiącach.

W 2023 roku wynik pudełek znowu spadł i stanowiły one tylko 5% sprzedanych gier, generując 9,5 miliarda dolarów przychodu (10,7 mld w 2022 r.). Dla porównania: gry cyfrowe wypadły nieco lepiej niż rok temu, przynosząc branży wpływy w wysokości 174,5 mld dol. (wzrost o 0,8%).

Na PC aż 99% przychodu wygenerowała sprzedaż cyfrowa. Ostoją „pudełek” pozostają konsole, ale i na nich miały one tylko 17% udziału.

Ogólnie rynek gier poradził sobie podobnie jak rok temu, generując 184 miliardy dolarów przychodu (co GI.biz podaje jako wzrost, choć na infografice sprzed roku widnieje 184,4 mld dol.; być może redakcja odniosła się do danych z całego roku, podczas gdy oba podsumowania oparto na statystykach do listopada).

Co się tyczy poszczególnych gier, największym zwycięzcą było Dziedzictwo Hogwartu, które zostało największym bestsellerem w Wielkiej Brytanii (uwzględniając tylko sprzedaż pudełkową) oraz w USA – przy czym są to dane do listopada; jeśli dzieło Avalanche Software nie da się wyprzedzić również w grudniu, przełamie 15-letnią hegemonię CoD-a i gier Rockstar Games w Ameryce. Do obu zestawień załapały się także Call of Duty: Modern Warfare 3, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom oraz Marvel’s Spider-Man 2.

Jednakże z tych czterech tytułów tylko dwa znalazły się wśród dziesięciu najczęściej opisywanych przez prasę gier wideo. Do tego najnowsza Zelda została daleko w tyle pod względem liczby publikacji za Starfieldem oraz Diablo 4. Nikogo też chyba nie zaskoczy, że zwiastun Grand Theft Auto 6 nie dał szans żadnemu innemu trailerowi w 2023 roku.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2023-12-21 06:45:18