Gry jako usługi i sprzedaż cyfrowa źródłem sukcesu EA

Firma Electronic Arts udostępniła raport z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał rozliczeniowy, czyli okres of 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku.

Przychody wyniosły 1,2 mld dolarów. Aż 1,049 mld z tej kwoty wygenerowały źródła cyfrowe, podczas gdy sprzedaż pudełkowa przyniosła tylko 160 mln dolarów.

W cyfrowych przychodach największy (731 mln dolarów) udział miała kategoria „gier jako usług”, co obejmuje różnego rodzaju mikropłatności i abonamenty produkcji konsolowych oraz pecetowych. Sprzedaż pełnych wersji gier przyniosła 132 mln dolarów, a rynek mobilny odpowiadał za pozostałe 186 mln. Warto tutaj przypomnieć, że obecnie 28% zysków firmy pochodzi ze sprzedaży paczek w trybie Ultimate Team w sportowych grach EA Sports.

W okresie dwunastomiesięcznym (od 1 lipca 2018 r. do 30 czerwca 2019 r.) przychody zamknęły się w kwocie 5,022 mld dolarów, z czego 3,8 mld przypadło na źródła cyfrowe. Zysk wyniósł 2,147 mld dolarów.

Firma podzieliła się również zestawem ciekawych statystyk odnośnie swoich produkcji. W Apex Legends każdego tygodnia bawi się 8-10 mln osób. Electronic Arts spodziewa się, że gra pozostanie aktywna przez następnych dziesięć lat. W razie potrzeby studiu Respawn Entertainment w rozwijaniu projektu pomogą inne zespoły będące własnością wydawcy.

Doskonale radzi sobie również mobilne Star Wars: Galaxy of Heroes. Od dnia premiery w tytuł ten zagrało prawie 80 mln osób. Nic dziwnego więc, że wydawca regularnie wypuszcza aktualizacje z nową zawartością.

Electronic Arts pochwaliło się również doskonałymi wynikami The Sims 4. W minionym kwartale dodatki do tej były ściągane o o 55% częściej niż w ubiegłym roku.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2019-07-31 14:43:52