Gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC

Firma badawcza Slice Intelligence rzuciła nieco światła na kwestię wydatków na gry ponoszonych przez graczy mobilnych.

Okazuje się, że na elektroniczną rozrywkę wydają oni średnio 87 dolarów rocznie (zarówno na zakup nowych tytułów, jak i na mikropłatności). To tylko o 5 dolarów mniej od sumy, jaką w ciągu roku przeznacza na gry przeciętny użytkownik konsol i pecetów.

Warto zauważyć, że w badaniu uwzględniono wyłącznie graczy płacących, stąd też tak wysoka średnia (zwykle w badaniach obejmujących rynek gier mobilnych kwoty są niższe, gdyż średnią wylicza się z uwzględnieniem wszystkich użytkowników, także tych niepłacących). Nie bez znaczenia jest tu także większe przyzwolenie na korzystanie z mikropłatności w grach free-to-play.

Produkcją, która może się pochwalić najlepszym wynikiem jest Game of War: Fire Age. W ciągu roku miłośnicy strategii free-to-play od studia Machine Zone wydali średnio 550 dolarów na zakup złota i inne mikropłatności (!). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Summoners Wars (272 dolary), Big Fish Casino – Free Slots (232 dol.), Castle Clash (202 dol.) oraz Brave Frontier (156 dol.).

Na liście najbardziej dochodowych gier próżno szukać tytułów płatnych, co jednak nie powinno dziwić – dla porównania, szalenie popularna, mobilna odsłona Minecrafta może się pochwalić wynikiem na poziomie ledwie 6,50 dolarów (czyli mniej więcej ceny zakupu gry), co oczywiście wynika z faktu, że próżno w dziele firmy Mojang szukać mikropłatności, który mógłby poprawić ten rezultat.

To nie wszystkie dane. Okazuje się bowiem, że 1% graczy mobilnych wydających najwięcej pieniędzy na gry odpowiada aż za 58% generowanych przez nie przychodów (90% sprzedaży przypada na 10% najhojniejszych użytkowników – dla porównania, na konsolach/PC taki wskaźnik generuje 28% najbogatszych). Z badania wynika także, że aż 43% ankietowanych osób gra wyłącznie na smartfonach i tabletach. Wskaźnik ten w przypadku konsol/PC jest niższy i wynosi 37,8%. Pozostałych 19,2% badanych oddaje się elektronicznej rozrywce na wszystkich branych pod uwagę platformach.

Źródło:
"Jiker" - GRY-OnLine


Klemens
2016-04-07 12:37:57