Gra o złośliwej gęsi tryumfuje w GDC Awards

Choć impreza Game Developers Conference (w skrócie GDC) została przeniesiona na lato, nie wpłynęło to na termin rozdania Game Developers Choice Awards.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, minionej nocy poznaliśmy zwycięzców tych prestiżowych nagród. Najlepszą grą roku 2019 według International Choice Awards Network (ICAN), w skład którego wchodzą wybrani twórcy gier z różnych gałęzi branży elektronicznej rozrywki, zostało Untitled Goose Game od studia House House Games. Kapitułę Game Developers Choice Awards urzekł uroczy styl tytułu oraz jego gameplay, którego istotnymi elementami są rozwiązywanie zagadek, skradanie się oraz kreatywne myślenie. Zresztą nie ją jedną. Przypominamy bowiem, że Untitled Goose Game otrzymało także najważniejsze wyróżnienie podczas gali D.I.C.E. Awards.

Innym dużym wygranym Game Developers Choice Awards okazało się Control. Najnowsze dzieło studia Remedy zgarnęło trzy statuetki – za najlepszą technologię, dźwięk oraz styl graficzny. Powody do zadowolenia ma także ekipa ZA/UM. Otrzymali oni nagrody za najlepszy debiut oraz najlepszą fabułę (Disco Elysium). Istotnym zwycięzcą był również Sky: Children of the Light. Artystyczna przygodówka od studia thatgamecompany zwyciężyła w głosowaniu publiczności.

Z kolei największym przegranym Game Developers Choice Awards okazało się Death Stranding. Produkcja Hideo Kojimy i jego zespołu miała szansę na aż siedem nagród, ale nie otrzymała żadnej.

Podczas gali Game Developers Choice Awards rozdano także wyróżnienia specjalne, nieprzyznawane przez ICAN. Nagrodą dla ambasadora organizatorzy gali zdecydowali się obdarować Kate Edwards, byłą przewodniczącą International Game Developers Association i obecną dyrektorkę Global Game Jam. Z kolei statuetkę dla pioniera zgarnęła Roberta Williams za jej pracę przy tak kultowych przygotówkach jak King’s Quest, Mystery House czy Phantasmagoria.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine


Klemens
2020-03-19 12:39:35