Golden Realms pierwszym dużym dodatkiem do Age of Wonders III

Mamy dobre wieści dla fanów Age of Wonders III.

Twórcy tej wyśmienitej turowej strategii fantasy właśnie zapowiedzieli pierwszy duży dodatek, który otrzymał tytuł Golden Realms. Rozszerzenie wymagać będzie posiadania podstawowej wersji gry i trafi do sprzedaży 18 września tego roku. Produkcja zaoferuje sporo świeżej zawartości, w tym nową mini kampanię fabularną, oraz liczne zmiany w mechanizmach rozgrywki, które w dużej części zostały oparte na sugestiach samych graczy. Ujawnieniu projektu towarzyszyło opublikowanie obszernego filmiku prezentującego tytuł w akcji. Jednocześnie wraz z dodatkiem wydany zostanie patch do Age of Wonders III, który wprowadzi m.in. ulepszoną sztuczną inteligencję, poprawki zbalansowania rozgrywki oraz wsparcie dla Steam Workshop.

Age of Wonders III: Golden Realms wprowadzi do gry nową grywalną frakcję w postaci halflingów, którzy otrzymają własne jednostki i unikalnych bohaterów oraz specjalną mechanikę łutu szczęścia, pozwalającą na unikanie ataków, jeśli ich cele są w dobrym humorze. Wokół losów tej rasy będzie się obracała obejmująca trzy scenariusze mini kampania. W niej pomożemy ocalałym z masakry halflingom odbudować imperium na terenie egzotycznej krainy i stawić czoło prastaremu złu. Ponadto pojawią się także dwie samodzielne misje, do rozegrania samotnie lub w trybie multiplayer.

W rozszerzeniu znajdziemy liczne nowe lokacje, takie jak ruiny wymarłych cywilizacji czy siedlisko Naga, zamieszkane przez rasę przypominającą węże. W bitwach weźmie udział ponad dwadzieścia dodatkowych typów jednostek, nie tylko tych należących do armii halflingów, ale również m.in. syreny oraz potwory znane jako Glutton, które potrafią pożreć naraz cały oddział. Autorzy nie zapomnieli także o rozszerzeniu listy artefaktów o 50 dodatkowych pozycji.

Age of Wonders III: Golden Realms wprowadzi również zmiany do mechanizmów rozgrywki. Gracze będą mogli wykorzystać tzw. mistyczne ulepszenia miast, które zależeć mają od znajdujących się nieopodal miejsc z magicznymi skarbami. Zwiększy to różnorodność metropolii i uczyni ich lokalizację jeszcze bardziej istotną. Ponadto każda rasa otrzyma własny typ budowli defensywnej. Pojawi się także dodatkowy sposób rywalizacji z innymi władcami w formie tzw. Zadań Imperialnych,. W ich ramach nagrodę otrzyma strona, która jako pierwsza zrealizuje konkretne zadanie - np. wybudowanie wiecznego miasta. Dodany zostanie również nowy warunek zwycięstwa, gdzie gracze będą musieli zdobyć struktury z prastarymi pieczęciami i utrzymać je przez określony czas, przy okazji odpierając ataki rywali.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-08-22 16:44:15