Godus - gracz od 4 lat publikuje raporty nieaktywności ekipy Petera Molyneux

Prace nad Godus od Petera Molyneux zostały wstrzymane dawno temu bez podania jakichkolwiek informacji na ten temat. Z tą sytuacją nie zgadza się niejaki totallyTim.

Peter Molyneux to postać, której nie trzeba przedstawiać. Szef 22 Cans Studios słynie z nieszablonowego podejścia do gier oraz niespełnionych obietnic. Jednym z porzuconych projektów brytyjskiego twórcy są dwie powiązane ze sobą produkcje – Godus (chodzi o wersję na komputery osobiste) oraz Godus Wars. Prace nad tymi tytułami zostały dawno wstrzymane bez podania jakichkolwiek informacji na ten temat. Jak się okazuje, taki stan rzeczy nie podoba się użytkownikowi Steama o pseudonimie totallyTim, który od czterech lat publikuje „raport o nieaktywności” twórców, tym samym namawiając do zgłaszania obu gier.

TotallyTim rozpoczął serię wpisów pod koniec 2015 roku, kiedy to opublikował notkę zawierającą daty ostatnich aktualizacji oraz postów od deweloperów pracujących nad Godus. Od tej pory co tydzień publikuje „raport o nieaktywności” twórców, który na początku 2016 roku wzbogacił się także o dane związane z Godus Wars.

Według najnowszego wpisu, który został opublikowany 5 października tego roku, ostatnie informacje o Godus zostały opublikowane 2 kwietnia 2015 roku i mówiły o „wielkanocnym reskinie”. Godus Wars dawało jeszcze znaki życia 18 marca 2016 roku, kiedy to udostępniono post o urodzinowej wyprzedaży.

Godus został sfinansowany na Kickstarterze w 2012 roku. Według zapowiedzi produkcja miała trafić w ręce graczy dziewięć miesięcy po zakończeniu zbiórki. Tak się jednak nie stało. Premiera wersji na PC nie została dokładnie zdefiniowana (chociaż w międzyczasie tytuł trafił w na urządzenia mobilne), a projekt cały czas znajdował się w fazie Wczesnego dostępu. W ostateczności w czerwcu 2016 roku tytuł stracił swojego głównego projektanta, a większość zespołu przeniesiono do prac nad The Trail. Chociaż zapowiadano, że prace nad Godus będą trwały, to od tamtej pory nie otrzymaliśmy o nim żadnej informacji.

Jeszcze krótsza jest historia Godus Wars. Produkcja stanowiła rozbudowaną o elementy RTS wersję poprzedniczki. Pojawiła się ona we Wczesnym dostępie 3 lutego 2016 roku i była wspierana tylko przez niewiele ponad miesiąc.

Oczywiście obie produkcje nie są już dostępne sprzedaży. Zostały one zakopane w odmętach Steama, jako nieukończone, porzucone przez twórców. Jedynie nieliczni jeszcze pamiętają o obietnicach, jakie składali deweloperzy. Są wśród nich przede wszystkim gracze tacy jak totallyTim, którzy skusili się na produkt we Wczesnym dostępie i wciąż chcieliby zobaczyć jego ukończoną wersję... albo chociaż odzyskać zainwestowane weń pieniądze.

Źródło:
"aadamus" - GRY-OnLine


Klemens
2019-10-07 18:18:51