Gamingowy rynek sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodów

Rynek gier to już naprawdę wielkie pieniądze.

Kolejnym potwierdzeniem trendów może być raport firmy badawczej Jon Peddie Research. Według danych zebranych przez pracujących w niej specjalistów, którzy przyjrzeli się w sumie 33 największym rynkom na świecie, sektor sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy przyniósł w 2014 roku przychody w wysokości ponad 21,5 miliarda dolarów. Wspomniany sprzęt to zarówno najważniejsze podzespoły, takie jak karty graficzne, procesory, pamięci, płyty główne czy dyski twarde, jak i monitory, laptopy oraz inne urządzenia, takie jak myszki, pady, klawiatury, systemy chłodzące, obudowy itd.

Suma 21,5 miliarda podzielona została przez badaczy na części, odpowiadające trzem głównym grupom konsumentów. 44% procent przychodów mieli wygenerować tzw. entuzjaści, a więc gracze nie szczędzący grosza i wydający pieniądze na sprzęt z najwyższej półki, pozwalający np. na swobodną zabawę w rozdzielczości 4K. 26% przychodów producenci zawdzięczają tzw. mainstreamowi, a więc osobom zadowalającym się dobrej jakości podzespołami i akcesoriami ze średniej półki. 30% przypadło natomiast na graczy opisanych mianem „preformance”. Są to gracze, którzy zadowalają się najtańszymi rozwiązaniami, pozwalającymi oszczędzić pieniądze, ale nie oferującymi wysokiej wydajności i jakości rozgrywki. Jak widać, entuzjaści, którzy w sumie stanowią tylko drobny procent ogółu wszystkich pecetowych graczy, generują prawie połowę przychodów w branży, czego efekty widzimy w kampaniach marketingowych oraz strategiach biznesowych największych koncernów w branży.

Badacze podkreślają, że wspomniana kwota 21,5 miliarda dolarów ma być dwukrotnie większa od tej, którą w tym samym czasie przyniósł sektor sprzętu konsolowego. Warto jednak pamiętać, że zarobione na konsolach pieniądze w znacznej części trafiają jedynie do trzech najważniejszych firmy (Sony, Microsoft i Nintendo) podczas gdy w przypadku pecetów suma dzielona jest pomiędzy setki większych i mniejszych wytwórców. Jon Peddie Research przewiduje, że przychody producentów sprzętu będą rosnąć w najbliższych latach z prędkością kilku procent rocznie, osiągając w 2017 roku pułap około 23,1 miliarda dolarów.

Źródło:
"Ender" - GRY-OnLine


Klemens
2015-09-10 18:10:57