Galactic Civilization III trafi do sprzedaży 14 maja

Fani kosmicznych strategii 4X mogą zaznaczyć w kalendarzach dzień 14 maja.

Studio Stardock ogłosiło bowiem, że wtedy do sprzedaży trafi pełna wersja gry Galactic Civilization III. W planach jest wyłącznie wydanie pecetowe. Wczesna alfa projektu zadebiutowała w Steam Early Access w sierpniu zeszłego roku i od tego czasu była regularnie rozbudowywana i ulepszana. Trzy dni temu autorzy udostępnili wersję beta 5.3 i na tym etapie zaimplementowano praktycznie całą planowaną zawartość, a twórcy koncentrują się obecnie głównie na wyłapywaniu ostatnich błędów i poprawianiu optymalizacji. Jednocześnie nie ukrywają, że premiera będzie jedynie początkiem życia gry i ma być ona rozwijana przez wiele następnych lat, zarówno za pomocą darmowych aktualizacji, jak i płatnych dodatków.

Druga część serii pozostaje jedną z najlepszych produkcji w swoim gatunku, więc oczekiwania względem kontynuacji są ogromne. Dla studia Stardock jest to również okazja do naprawienia nadszarpniętej reputacji. Po premierze Galactic Civilization II zespół cieszył się doskonałą renomą, która została jednak zniszczona przez fatalny stan techniczny następnego projektu, czyli Elemental: War of Magic. Masa aktualizacji oraz dwa potężne dodatki poprawiły potem sytuację, ale twórcom nie udało się do końca wymazać złego wrażenia. Galactic Civilization III udostępniono w Steam Early Access na bardzo wczesnym etapie m.in. właśnie po to, aby umożliwić autorom uniknięcie powtórzenia swoich błędów.

W grze naszym zadaniem ma być oczywiście podbój galaktyki. Do wyboru będzie osiem unikalnych frakcji, ale otrzymamy także okazję stworzenia własnej rasy. Podczas zabawy zajmiemy się kolonizowaniem światów, dbaniem o potrzeby populacji, rozwijaniem technologii, handlem i dyplomacją oraz prowadzeniem wojen z konkurencyjnymi imperiami. W trakcie konfliktów zbrojnych kluczową rolę odegra system pozwalający nam na ręczne zaprojektowanie statków wchodzących w skład naszej floty.

Silnik Galactic Civilization III nie wspiera 32-bitowych systemów operacyjnych, co pozwoliło autorom uniknąć ograniczeń pamięciowych. W rezultacie gra zaoferuje znacznie większą skalę wydarzeń, niż to co mogliśmy znaleźć w poprzednich odsłonach serii. Ponadto istotną nowością będzie wprowadzenie trybu multiplayer dla maksymalnie czterech graczy.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2015-04-23 19:30:11