Gabe Newell: gry single player będą popularniejsze od multiplayer

Gabe Newell – szef Valve Corporation – stwierdził w wywiadzie prasowym, że jego zdaniem za dziesięć lat gry single player będą znacznie bardziej popularne i opłacalne od tytułów wieloosobowych.

W tej chwili boty OpenAI są lepsze niż przeszło 99% wszystkich graczy Dota na świecie. W rzeczywistości jest to zaskakująco małe wyzwanie dla sztucznej inteligencji. Pokonanie ludzi jest łatwiejsze niż zapewnianie im rozrywki. Ale w ciągu następnych kilku lat - według moich kalkulacji około dziewięciu - będziemy mieć ogólną sztuczną inteligencję, która będzie mogła zrobić wszystko to, co może zrobić inteligentny człowiek. Początkowo stworzenie jednego z tych silikonowych ludzi prawdopodobnie będzie kosztować miliard dolarów, ale z czasem staną się oni coraz tańsi – i to bardzo szybko. Aż w końcu dojdziemy do punktu, w którym dziesięć lub sto osób będzie cały czas mieszkało w twoim komputerze. I wykorzystanie tych możliwości sprawi, że gry dla pojedynczego gracza staną się o wiele bardziej interesujące – stwierdził szef Valve Corporation.

W jaki sposób rozwój sztucznej inteligencji wpłynie na gry? W dalszej części wypowiedzi Gabe Newell przedstawia swoją wizję gry przyszłości.

Gdybyś mógł stworzyć grę single player, która po prostu nigdy się nie kończy, w którą mógłbym grać po 20 godzin tygodniowo, a ona ciągle rośnie i staje się coraz bogatsza. Taką, w której po 400 godzinach będę się bawił równie dobrze, jak przez pierwsze 20... Myślę, że w tym momencie taki scenariusz na pięć lat do przodu jest o wiele bardziej prawdopodobny niż jeszcze pięć lat temu. To będzie trzęsienie ziemi w branży. AI stanie się o wiele bardziej użyteczne i zmieni sposób patrzenia na opłacalność gier wieloosobowych i jednoosobowych – czytamy.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2020-04-02 16:14:34