GOG pod dużą kreską - CD Projekt zapowiada powrót do korzeni

Platforma GOG.com przynosi niestety spore straty.

Sklep, w założeniu mający oferować trudno dostępne tytuły bez zabezpieczeń DRM, odnotował w rzeczonym okresie jedynie niewielki wzrost przychodów – zapewnił spółce CD Projekt 41,8 mln zł, co jest wynikiem zaledwie o 3% lepszym od tego osiągniętego w trzecim kwartale 2020 roku. Zestawiając tę liczbę z generowanymi kosztami, platforma GOG.com przyniosła stratę netto w wysokości 4,75 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie poprzedniego roku polska spółka również była w plecy, ale tylko o 130 tys. zł.

Jeśli dodatkowo wziąć pod uwagę, że od stycznia do września GOG.com znajduje się na coraz większym minusie (odnotowując stratę netto rzędu 9,21 mln zł), a w tym samym czasie w 2020 roku zapewnił zysk w wysokości 5,7 mln zł, można zacząć się zastanawiać, jakim cudem serwis wciąż funkcjonuje. Niemała w tym zasługa Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077, z których zyski pomagają rekompensować straty.

Niemniej włodarze CD Projektu doszli do wniosku, że GOG.com potrzebuje powrotu do korzeni. Jak to ujął wiceprezes zarządu ds. finansowych firmy, Piotr Nielubowicz:

Przede wszystkim zdecydowaliśmy, że GOG powinien bardziej skoncentrować się na swojej podstawowej działalności biznesowej, co oznacza zapewnianie dostępu do starannie dobranej oferty gier wolnych od DRM. Zgodnie z tym podejściem nastąpią zmiany w strukturze zespołu.

Oznacza to, że część programistów opracowujących funkcje online dla platformy GOG.com otrzyma nowe zadania. Co więcej, sklep ma zostać wyłączony z tzw. „konsorcjum Gwinta, czyli międzyoddziałowego projektu, mającego na celu rozwój karcianki będącej pochodną minigry z trzeciego Wiedźmina. Innymi słowy, GOG.com przestanie zarówno dzielić koszty rozwoju tej produkcji, jak i generowane przez nią zyski. Trudno przewidzieć, w jaki sposób te zmiany wpłyną na sam sklep cyfrowy, dawniej znany pod nazwą Good Old Games.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2021-11-30 19:14:15