GDC – ponad połowa tworzonych obecnie gier powstaje z myślą o PC

GDC podało wyniki corocznej ankiety dotyczącej trendów panujących na rynku gier wideo, w której wzięło udział ponad 4 tysiące deweloperów.

Badanych zapytano między innymi o to, na jakie platformy tworzą obecnie oraz na co powstaną ich przyszłe projekty. Odpowiedzi są interesujące, zwłaszcza w obliczu zbliżającej się wielkimi krokami premiery nowej generacji konsol.

Z ankiety wynika, że PC pozostaje najpopularniejszą platformą wśród deweloperów. Ponad 50% producentów gier tworzy tytuły z myślą o komputerach osobistych i dalej zamierza to robić w najbliższej przyszłości. Drugie pod względem popularności są urządzenia mobilne (39% głosów), zaś trzecie jest PlayStation 4 (25%). Jeśli chodzi o konsole następnej generacji, to gry na PlayStation 5 tworzy obecnie 11% ankietowanych, a na nowego Xboksa 9%.

W przypadku „następnych” projektów pierwsze dwa miejsca pozostają bez zmian. Na trzecią pozycję wysuwa się natomiast PlayStation 5 (23%). Co ciekawe, wynik nowego Xboksa (17%) wciąż plasuje konsolę za sprzętami obecnej generacji (PS4 i Xboksa One wskazało po 20% ankietowanych).

5% badanych tworzy produkcje wyłącznie na następną generację konsol, zaś 22% tylko na obecną. 34% deweloperów pracuje nad tytułami na obie generacje, a największa grupa – 39% – nie była w stanie wskazać, na które sprzęty ostatecznie ukaże się ich gra.

Na urządzenia VR tworzy 14% ankietowanych (zamierza 15%), headsety AR osiągnęły wynik na poziomie 5% (w przyszłości 7%), zaś wśród platform streamingowych największą popularnością cieszy się Google Stadia (6-8%).

Źródło:
"Frozen" - GRY-OnLine


Klemens
2020-01-26 10:08:20