Firefight – zadebiutowała strategia wzorowana na cyklu Close Combat

Po długich dwóch latach produkcji deweloper Sean O'Connor wreszcie ukończył taktyczną grę wojenną Firefight.

Gra dostępna jest obecnie wyłącznie na iPada i można ją pobrać za darmo, co zapewnia dostęp do misji szkoleniowej. Następnie za pośrednictwem jednorazowej mikropłatności w wysokości 4,49 euro (ok. 18 zł) odblokujecie całą pozostałą zawartość w postaci ośmiu dodatkowych scenariuszy. Autor chce w przyszłości rozwijać projekt poprzez wprowadzanie nowych map i kampanii.

Sean O'Connor w przeszłości przeniósł na iOS wiele ze swoich produkcji pecetowych, ale były to jedynie proste konwersje. Opracowanie mobilnego Firefight zajęło tak dużo czasu, gdyż autor w praktyce opracował grę od zera i rezultat jest wyraźnie lepszy. Poczynając od oprawy graficznej, aż po mechanizmy zabawy oraz interfejs, wszystko prezentuje się wyraźnie lepiej niż w komputerowym pierwowzorze.

Firefight to taktyczna gra wojenna, w której w czasie rzeczywistym toczymy niewielkie starcia w realiach II wojny światowej. Produkcja kładzie nacisk przede wszystkim na realizm: wszystkie jednostki, sprzęt i uzbrojenie oparto na historycznych wzorach, a ówczesne taktyki doskonale sprawdzają się również w grze.

O odpowiednio wysoki poziom realizmu dba także silnik fizyczny. Każdy pocisk czy odłamek pancerza stanowi dla niego trójwymiarowy obiekt, którego zachowaniem rządzą skomplikowane kalkulacje. Z równie dużym przywiązaniem do detali opracowano maszyny, w tym czołgi. A wszystko to spina zaawansowana sztuczna inteligencja. Żołnierze nie są tutaj robotami i potrafią spanikować. Na ich zachowanie więc wpływa sytuacja na polu bitwy, los ich towarzyszy, pozostała im amunicja czy poziom zmęczenia. Jeśli zabraknie im naboi to poproszą przyjaciół o pomoc, a gdy zostaną ranni to spróbują wezwać sanitariusza.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-06-10 16:20:30