Finanse Activision Blizzard – sukces Destiny 2 i miliard dolarów z mikropłatności

Z modnym spóźnieniem firma Activision Blizzard dołącza do Microsoftu, Sony oraz Electronic Arts, dzieląc się z inwestorami wynikami finansowymi za trzeci kwartał 2017 roku.

W opublikowanym niedawno raporcie zdecydowanie przeważają czarne kreski i zielone strzałki. Oto garść ogólnych informacji i ciekawostek z poszczególnych tytułów Acti-Blizza.

Rozpocznijmy od królowej statystyk – całkowity przychód netto koncernu wyniósł rekordowe 1,62 miliarda dolarów, w porównaniu do 1,57 miliarda z identycznego okresu w 2016 roku. Kolejny rekord padł w udziale dystrybucji cyfrowej, zapewniającej aż 1,35 miliarda z powyższej „życiówki trzeciego kwartału”. Firma stawia ostatnio na utrzymanie odbiorców przy tytułach z „długim ogonem”. Trzeba przyznać, że i w tym przypadku ma się czym pochwalić. Gracze spędzają przy jej produkcjach coraz więcej czasu, a w minionym kwartale zarejestrowano 384 miliony użytkowników, którzy odpalali ich produkty regularnie, co najmniej raz w miesiącu. 49 milionów z tej liczby to „robota” Activision, najprawdopodobniej związana z wrześniową premierą strzelanki Destiny 2, w USA określanej jako najlepiej sprzedający się tytuł konsolowy w 2017 roku. Dodatkowo cyfrowa dystrybucja produkcji przekroczyła barierę 50% wszystkich zakupionych kopii. Czy to kolejna oznaka schyłku ery dysków? Dziś ma też miejsce premiera Call of Duty: WWII, choć raport wspomina jedynie o dużej liczbie pre-orderów.

Co słychać w Zamieci? Overwatch i Hearthstone nadal mają się dobrze – firma kwartał w kwartał bije własne wyniki miesięcznych użytkowników, obecnie regularnie zabawiając 42 miliony graczy. Bohaterska strzelanka może pochwalić się 35 milionami zarejestrowanych użytkowników. Wielkimi krokami zbliża się także oficjalna e-sportowa liga Overwatch, której start zaplanowano na styczeń 2018 roku.

Na koniec nieco otrzeźwiająca statystyka. Wiele mówi się ostatnio o znienawidzonych przez graczy skrzynkach i innych możliwych w grze zakupach za prawdziwe pieniądze. Jeśli przyjrzeć się danym z raportu, to w Q3 firma uzyskała ponad miliard swojego dochodu dzięki zakupom wewnątrz gier. To znaczy, że prawie dwie trzecie z całkowitego przychodu stanowią m.in. skrzynki w Overwatch, mikrotransakcje z Destiny 2, być może zakupione wewnątrz gry subskrypcje do World of Warcraft, paczki kart do Hearthstone czy małe zakupy w tytułach mobilnych od King. Dla graczy to dość niepokojąca informacja w świetle ostatnich kontrowersji.

Źródło:
"Movis" - GRY-OnLine


Klemens
2017-11-03 17:40:10