Epic Games Store odrzucił grę, której twórcy nie chcieli opuścić Steama

Megan Fox z Glass Bottom Games poskarżyła się publicznie, że Epic Games Store odrzuciło ich najnowszą produkcję - SkateBIRD - ponieważ twórcy nie chcieli zrezygnować ze współpracy ze Steamem.

Powodem decyzji studia były obiecane na Kickstarterowej zbiórce klucze na platformę Steam. Twórcy chcieli pozostać fair wobec ludzi, którzy im zaufali, przez co musieli zrezygnować z pewnych zysków, jakie zapewniłaby im współpraca ze sklepem Epic Games. Postawa godna pochwały, biorąc pod uwagę, że w przeszłości zdarzały się sytuacje, kiedy studia nie dotrzymywały obietnic złożonych na zbiórce i szły na układ z Epic Games.

Wiadomość wywołała niemałe oburzenie wśród komentujących, choć szefostwo Epic Games już od dawna głośno mówi o tym, że w swoim sklepie chcą raczej skupiać się na tytułach ekskluzywnych, co, ich zdaniem, ma przynieść korzyści dla samych graczy.

Epic Games nie zaznaczyło, czy odmowa współpracy dotyczy pojawienia się tytułu w ich sklepie, czy też wykluczenia studia z uczestnictwa w programie Epic Games Grants, w którym twórcy korzystający z silnika Unreal Engine 4 mieli szansę na dotacje w wysokości od 5.000 do 500.000 dolarów.

SkateBIRD to gra, w której wcielimy się w postać małego ptaszka jeżdżącego na deskorolce. Tytuł powstaje przy wsparciu ludzi z zewnątrz, którzy pomagali twórcom poprzez dobrowolne wpłaty za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Kickstarter. Koncepcja gry spodobała się na tyle, że zbiórka znacznie przekroczyła zakładany cel. Wynosił on 20.000 dolarów, podczas gdy ostatecznie na konto Glass Bottom Games trafiło 67.220 dolarów.

Megan Fox twierdzi, że przedstawiciele Epic Games Store być może zmienią zdanie po premierze SkateBIRD. Tytuł musiałby jednak osiągnąć dość spory sukces, aby podobny scenariusz miał szansę na zrealizowanie. Mimo znikomego rozgłosu, jaki przyniosły poprzednie produkcje, SkateBIRD ma szansę na wybicie się. Już teraz znajduje się na liście życzeń 15 tys. użytkowników Steama, a trendy wyraźnie pokazują, że liczba ta w niedalekiej przyszłości może wzrosnąć przynajmniej do 30 tysięcy.

Źródło:
"XxX" - GRY-OnLine


Klemens
2019-07-31 15:13:28