Epic Games Store obwiniane za spadek wydatków na gry PC

Konkurencja zazwyczaj dobrze robi rynkom, ale od każdej reguły są wyjątki.

W zeszłym roku w Stanach Zjednoczonych gracze wydali mniej na produkcje pecetowe, zarówno cyfrowe, jak i pudełkowe. Według analityków grupy NPD winę za to częściowo ponosi serwis Epic Games Store.

Wzrostowi przychodów z gier pecetowych do tej pory mocno służyła wygoda, jaką użytkownikom zapewniał Steam. Gry omijające tę usługę nie są niczym nowym, ale Epic Games Store poszło w tym znacznie dalej niż poprzedni konkurenci Valve, wykupując czasową wyłączność dla wielu wyczekiwanych produkcji. Według analityków NPD to wprowadziło sporo zamieszania i niepewności, co z kolei sprawiło, że gracze byli mniej chętni wydawać pieniądze.

Dopiero ten rok pokaże, czy jest to stały trend, czy tylko początkowe trudności. Pierwsze exclusive’y z Epic Games Store zaczęły już trafiać na Steam, a kolejne, wliczając w to tak duże tytuły jak Metro Exodus czy Borderlands 3, wkrótce do nich dołączą. Możliwe, że wielu graczy pecetowych postanowiło poczekać aż produkcje te trafią na platformę firmy Valve. Powstaje jedynie pytanie, czy w międzyczasie część z nich nie straciła zainteresowania tymi pozycjami.

Niedawny raport SuperData pokazał, że opóźnienie debiutu na Steamie nie przeszkodziło pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 w osiągnięciu wielkiego sukcesu na platformie Valve, ale w tym wypadku użytkownicy musieli czekać tylko miesiąc. Pecetowcy potrafią być jednak cierpliwi, co pokazuje przykład Hades: Battle out of Hell. Produkcja przez rok dostępna była wyłącznie w Epic Games Store, a mimo to stała się jedną z największych premier grudnia na Steamie.

Ponadto należy się zastanowić, jak duży wpływ na mniejsze wydatki pecetowców miało regularne rozdawanie pełnych wersji gier przez Epic Games Store oraz coraz większa popularność usług abonamentowych, które za niewielkie kwoty zapewniają dostęp do obszernych bibliotek produkcji. Zarówno Metro Exodus, jak i The Outer Worlds są dostępne w ten sposób w ramach Xbox Game Pass i część graczy zapewne skorzystała z tej oferty zamiast kupować pełne wersje w EGS.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2020-01-27 10:45:13