Empires Apart – nadchodzi historyczny RTS wzorowany na Age of Empires II

Ostatnie lata to okres powrotów wielu zaniedbanych kategorii gier pecetowych. Wśród tych, które wciąż czekają na swoją kolej są rozbudowane historyczne RTS-y pokroju Age of Empires.

Co prawda dostaliśmy zremasterowaną wersję drugiej części cyklu, ale to nie to samo, co zupełnie nowa produkcja. Lukę tę postanowiła wypełnić firma Slitherine, która właśnie poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyła dołączyła strategia Empires Apart. Projekt powstaje we włoskim studiu DESTINYbit i w oczywisty sposób odwołuje się do klasyków zespołu Ensemble, w tym zwłaszcza do Age of Empires II. Tytuł zmierza wyłącznie na pecety, a jego premiera planowana jest na przyszły rok.

Akcja Empires Apart osadzona zostanie w czasach średniowiecza. Do wyboru będzie wiele różnorodnych cywilizacji, z których każda dysponować ma unikalnymi budynkami, technologiami oraz jednostkami. Na razie nie podano listy frakcji, ale screeny pokazują, że gra nie ograniczy się tylko do nacji europejskich i pojawią się także ludy z innych kontynentów.

Rozgrywka będzie podążała szlakami przetartymi wcześniej przez niezliczone RTS-y. Zajmiemy się więc gromadzeniem surowców, konstruowaniem budynków, inwestowaniem w rozwój technologiczny, werbowaniem i szkoleniem armii oraz, oczywiście, toczeniem bitew. Wzorem serii Age of Empires, gra ma być jednak znacznie bardziej rozbudowana pod względem mechaniki niż typowe strategie czasu rzeczywistego. Militarne podboje nie będą jedyną drogą do zwycięstwa i możliwe ma być również odniesienie sukcesu przez dominację gospodarczą lub wypełnienie określonych zadań. Większy nacisk położony zostanie także na aspekt ekonomiczny oraz rozbudowę miast, a mecze na dużych mapach zajmą wiele godzin.

Gra posiadać ma kampanię dla pojedynczego gracza oraz rozbudowane opcje multiplayer z kilkoma różnymi trybami zabawy. Niektóre z nich będą klasyczne, podczas gdy inne wzbogacone zostaną elementami MMO i MOBA. Empires Apart zaoferuje system proceduralnego generowania terenów, przez co za każdym razem zagramy na nowej mapie. Ponadto twórcy chcą w porównaniu z Age of Empires II wprowadzić wiele usprawnień interfejsu oraz dodać kilka własnych pomysłów. Warto na koniec wspomnieć, że produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 4.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-07-06 16:36:28