Electronic Arts zmienia politykę dotyczącą youtuberów i streamerów

Wydawca Electronic Arts zapowiedział zmiany, które mają na celu zwiększenie przejrzystości w zakresie sponsorowania filmów od popularnych osobistości w Internecie.

Firma Electronic Arts postanowiła zmienić podejście do płatnych materiałów od tzw. influencerów. W ostatnim czasie wielokrotnie zarzuca się różnym wydawcom i osobom produkowanie opłacanej treści wideo, która ma uchodzić za obiektywną, a w istocie jest niczym innym jak kolejnym napędzającym sprzedaż narzędziem marketingu. W ogniu krytyki znaleźli się głównie popularni youtuberzy i streamerzy. Na niemieckim blogu EA pojawił się wpis dotyczący wdrażanych zmian.

Główne założenia przedstawione na powyższym blogu dotyczą stosunku EA do płatnych materiałów. Wydawca będzie wymagał, aby w sponsorowanych treściach umieszczone zostały poniższe oznaczenia, czyli #supportedbyEA lub #advertisement. EA traktuje filmy w serwisie YouTube oraz streamy jako bardzo istotne źródła rozpoznawalności gier i ważną część marketingu, zatem zrozumiała jest chęć dbania o przejrzystość współpracy.

Oznaczenie #supportedbyEA odnosić się będzie do wszystkiego, co zostanie stworzone we współpracy z wydawcą. Przykładem mogą być sponsorowane wydarzenia, takie jak zamknięty pokaz nowego tytułu i opłacenie pobytu osoby przygotowującej materiał. W tym przypadku istotne jest jednak to, że mimo wkładu finansowego firma nie będzie ingerowała w przedstawioną treść – teoretycznie więc jest to materiał obiektywny.

Z kolei oznaczenie #advertisement będzie wymagane przy prezentowaniu materiałów stworzonych wraz z EA, na których powstanie miał wpływ sztab marketingowy wydawcy. Innymi słowy, będą to po prostu filmy reklamowe i promocyjne.

Źródło:
Patryk Batko - GRY-OnLine


Klemens
2016-11-17 12:52:43