EA zbija fortunę na mikropłatnościach

Firma Electronic Arts opublikowała nowy raport finansowy.

Jednym z jego najciekawszych elementów jest informacja, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku EA uzyskało 993 mln dolarów z samych mikropłatności. W całym 2019 r. przychody z tego źródła dały wydawcy 2,83 mld dolarów.

Pieniądze te wygenerowały głównie tryby Ultimate Team w sportowych grach firmy, takich jak FIFA 20, Madden NFL 20 czy NHL 20. Warto dodać, że w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 r. łączne przychody firmy wyniosły 1,59 mld dolarów. Mikropłatności odpowiadają więc za ponad połowę zarobków EA.

Firma pochwaliła się również, że trzeci sezon Apex Legends okazał się popularniejszy niż drugi. EA ma nadzieję utrzymać trend wzrostowy w czwartym sezonie. W tym roku gra ma także trafić na kolejne platformy. Nie podano żadnych konkretów, ale warto przypomnieć, że rok temu poinformowano, iż w planach są wersje mobilne. Inaczej prezentuje się kwestia edycji na Nintendo Switch. W kwietniu 2019 r. twórcy stwierdzili, że szanse na nią są niewielkie, ale możliwe, że od tego czasu coś uległo zmianie.

Miniony kwartał pokazał, że Electronic Arts nie musi ograniczać się tylko do produkcji z wirtualnymi sklepikami. Niezawierające mikropłatności Star Wars Jedi: Fallen Order okazało się wielkim sukcesem. Wydawca przewidywał, że do marca 2020 roku uda się sprzedać 6-8 milionów egzemplarzy. Gra realizowała już te założenia i obecnie EA prognozuje, że do końca pierwszego kwartału tego roku tytuł znajdzie ponad 10 mln nabywców.

Electronic Arts jest również zadowolone z wyników Star Wars: Battlefront II. Gra radzi sobie obecnie lepiej niż prognozowano, co jest zasługą aktywnego rozwoju projektu oraz wzrostu zainteresowania marką Gwiezdnych wojen, spowodowanego m.in. premierą filmu Star Wars: The Rise of Skywalker.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2020-01-31 11:18:03