EA kocha digital i sport – wyniki finansowe

Firma Electronic Arts dostarczyła raport o wynikach finansowych w drugim kwartale obecnego roku fiskalnego.

W drugim kwartale wygenerowano 1,29 miliarda dolarów przychodów, czyli o 34% więcej w porównaniu z 959 milionami z identycznego okresu w poprzednim roku. Dobry wynik zapewniło stado „dojnych krów”, czyli corocznych gier sportowych jak FIFA 19, Madden NFL 19, NBA Live 19 i NHL 19.

Jak można się było spodziewać, „Elektronicy” w dalszym ciągu kontynuują trendy zarabiania na produktach cyfrowych, które stanowiły 61% całkowitej sumy przychodów w Q2. Rozkład wyniósł 780 mln dolarów pochodzących z zakupów online i 506 mln ze sprzedaży pudełkowej. Padł też rekord tzw. „digital net bookings”, czyli liczby sprzedanych cyfrowo gier wraz z przychodami z mikrotransakcji w tym samym okresie. Za liczone wstecz 12 miesięcy statystyka ta wyniosła 3,61 mld dolarów, co stanowi 69% liczby „całkowitych rezerwacji netto” (miary zawierającej dodatkowo przychód z dostarczonych do sklepów fizycznych kopii gier). Wnioski nasuwają się same – cyfryzacja i mikropłatności to przyszłość firmy.

Raport nie mógł się też obyć bez paru ciekawostek dotyczących poszczególnych tytułów. Smartfonowa piłkarska gra FIFA Mobile nadal rośnie w siłę, notując 50% wzrost liczby aktywnych codziennie graczy (rok-na-rok). Jeśli chodzi zaś o symulację życia The Sims 4, to same dodatki pobrane zostały już 30 mln razy, a liczba użytkowników także rośnie z każdym kolejnym rokiem.

Seria Battlefield przyciągnęła zaś do siebie w drugim kwartale „10 mln unikalnych graczy”, choć szefostwo nie zdradza tak właściwie, co kryje się pod tą liczbą. Beta BF5? Atrakcyjnie pozycjonowany promocjami i darmowym season passem BF1?

Szef firmy Andrew Wilson w swojej wypowiedzi dość optymistycznie wypowiada się o bliższej i dalszej perspektywie dla prowadzonego przez niego koncernu, wymieniając debiutujące za ok. 3 tygodnie Battlefield V, mobilne Command & Conquer: Rivals czy przygotowywane przez BioWare na luty 2019 r. Anthem. Pierwszy z tytułów jest przyczyną do określenia przewidywanych przychodów w trzecim kwartale na niemałą sumę 1,38 miliarda dolarów. Dyrektor finansowy i operacyjny Blake Jorgensen mimochodem wspomniał też o tajemniczych „grach studia Respawn Entertainment”, które zespół ma szykować na święta 2019 r. Jedną z nich jest zapowiedziany już projekt z uniwersum Star Wars, lecz użyta w tym przypadku liczba mnoga zdecydowanie rozbudza wyobraźnię.

Źródło:
"Movis" - GRY-OnLine


Klemens
2018-10-31 16:25:53