Dystrybucja cyfrowa za styczeń - dobre wyniki PC-towego Rise of the Tomb Raider

Firma SuperData opublikowała raport dotyczący popularności gier wideo w cyfrowej dystrybucji w styczniu bieżącego roku.

W listopadzie 2015 roku na konsolach Xbox One i Xbox 360 ukazała się gra Rise of the Tomb Raider. Do końca minionego roku tytuł znalazł ponad milion nabywców i są to obecnie ostatnie oficjalne dane dotyczące jego sprzedaży. Pod koniec stycznia 2016 roku ukazało się wydanie PC-towe i według najnowszego raportu firmy SuperData, radzi sobie ono bardzo dobrze. Zanim jednak przejdziemy do konkretów, należy zaznaczyć, że wspomniana firma analityczna zajmuje się wyłącznie rynkiem cyfrowej dystrybucji i w opublikowanym artykule nie uwzględniono sprzedaży pudełkowej. Tak czy siak, okazało się, że w kilka dni PC-towemu Rise of the Tomb Raider udało się trzykrotnie pobić wynik wypracowany na konsolach Xbox przez kilkanaście dni listopada w 2015 roku. Dane te jednak nie są miarodajne, gdyż jak wspomniałem, raport firmy SuperData skupia się tylko na cyfrowej dystrybucji, a w przypadku konsol cały czas przewagę ma sprzedaż pudełkowa. Niemniej debiut komputerowego wydania nowych przygód Lary zdecydowanie należy uznać za spory sukces.

Pomimo świetnych wyników, Rise of the Tomb Raider nie okazał się najbardziej dochodową grą w cyfrowej dystrybucji w styczniu. Tytuł ten przypadł produkcji studia Blizzard EntertainmentStarCraft II. W przypadku projektów free-to-play najwięcej pieniędzy wygenerowało League of Legends. Jeżeli chodzi o płatne MMO, to tradycyjnie na szczycie uplasował się World of Warcraft, a wśród gier społecznościowych rządzi DoubleDown Casino.

W tym przypadku nie ma w sumie żadnych niespodzianek. Kolejne części Call of Duty rok w rok świecą triumfy na rozmaitych listach, utrzymując się na wysokich pozycjach przez wiele miesięcy. Pierwsze miejsce Call of Duty: Black Ops III nie powinno więc dziwić, a zaskakująca może być jedynie bardzo wysoka pozycja Grand Theft Auto V, które przecież ukazało się na PlayStation 3 i Xboksie 360 ponad dwa lata temu, a na PlayStation 4 i Xboksie One w listopadzie 2014 roku i dalej jest maszynką do zarabiania pieniędzy, na co najpewniej największy wpływ ma tryb GTA Online.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o rynku gier na urządzenia mobilne. Na szczycie listy najbardziej dochodowych gier stycznia znalazło się Clash of Clans, które od kilku lat jest jedną z najpopularniejszych produkcji na smartfony i tablety. Dokładnych danych za zeszły miesiąc nie znamy, ale ujawniono za to, że w 2015 roku produkcja wygenerowała przychód na poziomie 1,3 miliarda dolarów.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2016-02-26 11:16:42