Dystrybucja cyfrowa we wrześniu - duży sukces Divinity: Original Sin II i Destiny 2

Doczekaliśmy się kolejnego raportu firmy analitycznej SuperData. Tym razem dotyczy on rynku cyfrowej dystrybucji we wrześniu bieżącego roku.

Jak zwykle poznaliśmy kilka ciekawych faktów. Jednym z nich jest duży sukces gry RPG Divinity: Original Sin II, która zadebiutowała w połowie zeszłego miesiąca. W kilkanaście dni studiu Larian udało się sprzedać około 660 tysięcy egzemplarzy. Wynik ten pokazuje, że gracze chcą dobrych tytułów ukierunkowanych na singleplayer (choć akurat w tym przypadku dostępny jest też co-op) oraz wciągające historie. Według danych SuperData rezultat ten stawia projekt w jednym z szeregu z innymi tegorocznymi hitami nastawionymi na kampanię fabularną – Horizon Zero Dawn i Nier: Automata.

Ponadto dowiedzieliśmy się, że Destiny 2 – strzelanka z elementami MMO od studia Bungie – stała się najszybciej sprzedającą się grą w cyfrowej dystrybucji na konsolach w pierwszym miesiącu oraz zanotowała najlepszy debiut. Nie podano dokładnych liczb, ale produkcja znacznie poprawiła wynik wypracowany w podobnym okresie przez część pierwszą i pobiła dotychczasowego rekordzistę – Call of Duty: Black Ops III. Sukcesem okazały się też dwie sportowe produkcje – FIFA 18 i NBA 2K18, które poradziły sobie lepiej niż zeszłoroczne odsłony.

Jeżeli chodzi o listę dziesięciu najpopularniejszych tytułów na komputerach, konsolach i urządzeniach mobilnych, to oczywiście zaszły spore przetasowania w porównaniu do wcześniejszego notowania i np. pierwsze trzy miejsca na konsolach zajmują wspomniane Destiny 2, FIFA 18 i NBA 2K18, które strąciły Grand Theft Auto V, FIFA 17 i Call of Duty: Black Ops III. Na PC-tach nie zaszły aż tak drastyczne zmiany, ale warto wspomnieć o Playerunknown's Battlegrounds. Popularne battle royale niedawno pobiło kultowe MMORPG World of Warcraft, a teraz udało mu się wskoczyć jeszcze wyżej – na czwarte miejsce, zastępując na nim strzelankę CrossFire.

Na koniec zostawiliśmy ogólne dane. Rynek cyfrowej dystrybucji urósł o 15% w stosunku do września 2016 roku – z 7,2 do 8,3 miliarda dolarów. Spory wpływ na ten rezultat miały konsole, na których zanotowano 25% wzrost przychodów i zwiększone zainteresowanie cyfrowymi wersjami debiutujących gier.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2017-10-26 12:03:12