Dystrybucja cyfrowa w lutym - CS:GO z 24 mln graczy

Grupa analityczna SuperData opublikowała sprawozdanie podsumowujące wyniki dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za luty tego roku.

Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 9,2 mld dolarów, czyli o 4% więcej niż w drugim miesiącu 2019 r.

Za wzrost odpowiadały gry mobilne – uzyskane z nich przychody wzrosły o 16%. Natomiast 22-procentowy spadek zaliczyły konsole, a 6-procentowy PC, co wynikało z faktu, że w tym roku w lutym zabrakło dużych premier na te platformy, podczas gdy w analogicznym miesiącu 2019 r. na rynek trafiły Anthem oraz Apex Legends.

W lutym w Europie i Stanach Zjednoczonych nie zauważono jeszcze zmian spowodowanych zagrożeniem koronawirusem. Natomiast były one widoczne w Japonii, gdzie produkcje takie jak Monster Strike czy Dragon Ball Z: Dokkan Battle zanotowały trzykrotny wzrost przychodów w porównaniu ze styczniem.

Najlepszy okres w swojej historii przeżywa Counter-Strike: Global Offensive. W lutym w tytuł ten zagrało 24 mln osób, co jest najlepszym wynikiem w historii tej produkcji. Warto przypomnieć, że gra niedawno ustanowiła również nowy rekord aktywności, przekraczając próg miliona graczy bawiących się jednocześnie. Analitycy nie są jednak pewni, czy tę dobrą passę da się utrzymać z powodu rosnącej popularności Call of Duty: Warzone oraz nachodzącej premiery Valorant.

W lutym The Sims 4 było jedną z gier dostępnych za darmo w ramach PlayStation Plus. Dzięki temu w minionym miesiącu w tytuł ten na PS4 zagrało 2,5 mln osób. Dla porównania na PC było to 2,2 mln. Po raz pierwszy wersja pecetowa nie była liderem w tej kategorii.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2020-03-24 10:02:03