Dota Auto Chess z 300 tys. graczy jednocześnie

Opracowana przez chińską grupę Drogo Studios modyfikacja Dota Auto Chess do Dota 2 idzie jak burza.

15 lutego projektowi udało się przebić 300 tysięcy graczy bawiących się jednocześnie. Jest on dostępny przez Steam Workshop, gdzie lada chwila przekroczy liczbę 4,2 mln subskrybentów.

Tempo wzrostu popularności moda jest imponujące. Jego premiera miała miejsce 4 stycznia tego roku, a dziesięć dni później Dota Auto Chess mogło się pochwalić rekordem 100 tysięcy graczy bawiących się jednocześnie oraz 750 tys. subskrybentów.

To popularność tego moda jest jednym z głównych powodów renesansu Dota 2. Obecnie ta gra MOBA osiąga wyniki ponad 900 tys. osób bawiących się jednocześnie. Produkcja nie mogła się pochwalić takimi liczbami od 2017 roku.

Sukces Dota Auto Chess nie umknął uwadze deweloperów komercyjnych. Na urządzeniach mobilnych zadebiutował już klon zatytułowany Heroes Auto Chess, ale z powodu bardzo agresywnego systemu mikropłatności jest on tylko cieniem pierwowzoru. Bez wątpienia wkrótce pojawią się kolejni naśladowcy. Pozostaje mieć nadzieję, że zaoferują sensowniejszy model biznesowy.

Przypomnijmy, że w Dota Auto Chess gracze tworzą drużyny bohaterów kupując ich z wylosowanej listy, a następnie wystawiają swoje siły do walki przeciwko zespołowi rywala. Same potyczki są automatyczne i cała zabawa polega na odpowiednim dobieraniu postaci. Brzmi prosto, ale mod ma zaskakująco dużo głębi dzięki wielu dostępnym klasom i rasom oraz skomplikowanym zależnościom między nimi, zapewniającym liczne przydatne bonusy.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2019-02-17 14:37:05