Dobre wyniki finansowe Ubisoftu. Firma pracuje nad grą z rozszerzoną rzeczywistością

Firma Ubisoft opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał obecnego roku rozliczeniowego, czyli okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 r.

Przychody wyniosły 139,1 mln euro, co stanowi wzrost o 44% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Udało się tym samym przebić wcześniejsze wewnętrzne prognozy, które przewidywały 125 mln euro.

Coraz większą rolę w finansach firmy odgrywają środki uzyskane ze sprzedaży cyfrowej. Przyniosły one 104,8 mln euro, czyli aż 75,3% przychodu, podczas gdy rok temu odpowiadały za 56%. Z tej kwoty 47,9 mln euro (wzrost o 113,8%) przypadło na tzw. „powtarzalne inwestycje graczy”. Pod tym terminem kryją się mikropłatności, DLC, przepustki sezonowe, abonamenty i reklamy. Pozostałe 56,9 mln uzyskano z dystrybucji cyfrowej pełnych wersji gier.

Wydawca pochwalił się także, że coraz lepiej idzie mu utrzymywanie zainteresowania nabywców starszymi produkcjami. Przychody z ich sprzedaży wzrosły o 36,3%, dając 126,8 mln euro.

Firma podała także prognozy na przyszłość. W drugim kwartale spodziewa się przychodów na poziomie 100 milionów euro, a w całym roku rozliczeniowym 1,7 mld euro oraz 230 mln euro zysku. Warto przypomnieć, że tej jesieni, po raz pierwszy od wielu lat, wydawca nie będzie miał w swojej ofercie nowej odsłony cyklu Assassin’s Creed. Zdecydowanie najważniejsza premierą roku kalendarzowego będzie więc Watch Dogs 2. Jednak na obecny rok rozliczeniowy załapią się także tak wyczekiwane tytuły jak For Honor (luty 2017 r) oraz Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands (marzec 2017 r.), więc firma nie powinna mieć problemów z osiągnięciem prognozowanych wyników.

Omawiając sprawozdanie finansowe przedstawiciele Ubisoftu przyznali także, że bardzo zaimponował im sukces Pokemon GO. Wydawca poinformował, że pracuje nad własnym projektem wykorzystującym technologię rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented reality), ale nie przypomina on mobilnego przeboju Nintendo. Oczywiście, gigantyczna popularność Pokemon GO to zupełnie nowy fenomen, więc Ubisoft nie miał jeszcze tak naprawdę czasu, aby na nią zareagować. Nie zdziwilibyśmy się więc, gdyby w dalszej perspektywie korporacja spróbowała opracować coś podobnego.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2016-07-21 13:10:12