Dobre wyniki finansowe THQ, firma porzuca gry mobilne i społecznościowe

Przez ostatnie kilkanaście miesięcy wiele mówiło się o kłopotach firmy THQ. Jej najnowszy raport finansowy pokazuje, że wydawca zaczyna powoli odzyskiwać formę.

W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca tego roku jego przychody wyniosły 133,8 milionów dolarów, z czego 13,4 mln pochodziło z dystrybucji elektronicznej i usług sieciowych. W ciągu tych trzech miesięcy udało się też wypracować 15,4 mln dolarów zysku. Dla porównania, w analogicznym kwartale rozliczeniowym w roku ubiegłym firma wykazała 38,4 mln dolarów strat.

Co ciekawe, THQ podało też jaki udział miały poszczególne platform w generowaniu przychodów:

Xbox 360 – 36,3%
PlayStation 3 – 25,6%
PC – 17%
NDS – 9%
Wii – 8%
PSP – 1,7%
Urządzenia mobilne – 1,1%
PlayStation 2 – 0,7%

Godne uwagi jest zwłaszcza rosnące znaczenie pecetów dla finansów firmy – w zeszłym roku komputery generowały jedynie 6,9% przychodów wydawcy. Podkreślono też dobre wyniki gry Metro 2033, która na PC sprzedała już się w ponad milionie egzemplarzy.

Co ciekawe, THQ postanowiło pójść pod prąd branżowym trendom i zawiesiło inwestycje w produkcje mobilne oraz społecznościowe. Generowały one jedynie 1,1% przychodów firmy i wydawca uznał, że przeznaczane na ten sektor środki bardziej lepiej spożytkować na „duże” platformy.

Źródło:
Wiktor Ziółkowski - GRY-OnLine


Klemens
2012-08-12 20:26:09