Disney i Epic Games łączą siły. Wytwórnia zainwestowała 1,5 miliarda dolarów

Wytwórnia Disney zainwestowała 1,5 miliarda dolarów w akcje firmy Epic Games i zapowiedziała szeroko zakrojoną współpracę z twórcami Fortnite’a. Spółka Tima Sweeneya ma opracować „otwarte, spójne, społeczne uniwersum”, w ramach którego fani będą mogli „grać, oglądać, kupować i obcować z treściami, bohaterami oraz historiami” Disneya, Pixara, Marvela, Gwiezdnych wojen, Avatara i wielu innych marek z katalogu wytwórni.

Oczywiście uwzględni to także kolejne crossovery z Fortnite’em, ale nie tylko. Robert A. Iger, prezes Disneya, twierdzi, że to największe „wejście” na rynek gier w historii wytwórni, która w ten sposób chce dotrzeć do 3 miliardów graczy i tym samym pozwolić konsumentom na obcowanie z jej kreacjami w „najbardziej istotny dla nich sposób”.

Już wcześniej obie firmy współpracowały ze sobą, oczywiście na mniejszą skalę. Disney miał być jedną z pierwszych firm, które dostrzegły potencjał w crossoverach z Fortnite’em. Do tego spółka miała styczność z technologią Unreal Engine przy okazji nie tylko gier wykorzystujących jej marki (Kingdom Hearts 3, Star Wars: Jedi: Survivor), ale też atrakcji w swoich parkach rozrywki pokroju Millennium Falcon: Smugglers Run.

Z kolei Epic Games już w 2017 roku dołączyło do Disney Accelerator – programu wsparcia „rozwoju technologii i rozrywki”, w ramach którego Disney oferuje uczestnikom fundusze, ekspertyzę etc. na realizację przyszłościowych wizji.

Disney zwrócił też uwagę na sukcesy dotychczasowej polityki licencyjnej, która zaowocowała:
* „jedną z najlepiej sprzedających się gier o superbohaterach w historii” (Marvel’s Spider-Man);
* 1,5 mld instalacji gier z katalogu spółki;
* dziewięcioma seriami gier ze sprzedażą powyżej miliarda dolarów.

Robert Iger miał też wspomnieć, że do inwestycji przekonały go głównie nie powyższe sukcesy, ale statystyki odnośnie do „trendów demograficznych” które pokazali mu Josh D’Amaroo (szef Disney Experiences) i Sean Shoptaw (starszy wiceprezes ds. globalnych gier i doświadczeń interaktywnych). Najwyraźniej nie zdawał sobie sprawy, jaką popularność zyskały gry wideo w XXI wieku.

Kiedy zobaczyłem pokolenie Z i pokolenie Alpha, a nawet millenialsów i przekonałem się, ile czasu spędzają na grach wideo w stosunku do całkowitego czasu spędzanego przy ekranach, byłem w szoku: tyle samo, ile spędzającą na oglądaniu telewizji i filmów.

Doszedłem więc do wniosku, że musimy tu być, i to jak najszybciej i w bardzo atrakcyjny sposób. Dzięki naszym relacjom z Fortnite’em wiedzieliśmy, że odnieśliśmy już sukces, gdy niektóre z naszych postaci i marek pojawiły się w tej grze.


Na razie nie zdradzono, jakie będą pierwsze owoce tej współpracy. Transakcja musi zostać zatwierdzona przez organy regulacyjne, mimo że nie ma mowy o przejęciu Epic Games (Tim Sweeney pozostanie prezes firmy po sfinalizowaniu zakupu udziałów przez Disneya). Więcej na temat planów obu spółek mamy dowiedzieć się „wkrótce”.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2024-02-08 10:57:40