Disaster Report - powstaje nowa odsłona cyklu gier katastroficznych

Mamy dobre wieści dla fanów zapomnianego już nieco cyklu gier katastroficznych Disaster Report.

Będąca właścicielem marki firma Granzella poinformowała, że trwają prace nad kolejną odsłoną serii. Przy okazji udostępniono trzy pierwsze screeny. Niestety, nie podano żadnych konkretów na temat tego projektu. Produkcja ma bowiem zostać oficjalnie zapowiedziana jesienią tego roku i dopiero wtedy otrzymamy więcej informacji.

Wieść o kolejnej odsłonie serii cieszy nas, gdyż dobre gry o tematyce katastroficznej trafiają się bardzo rzadko. Ponadto wiele wskazywało na to, że marka została definitywnie porzucona. Cztery lata temu skasowano bowiem znajdujące się w produkcji Disaster Report 4. Początkowo spekulowano, że powodem tego był szacunek dla ofiar trzęsienia ziemi u wybrzeży Honsi, które wywołało potężne tsunami i uszkodziło elektrownię atomową w Fukushimie. Potem główny projektant Kazuma Kujo zaprzeczył jednak tym plotkom i stwierdził, że powodem decyzji były zbyt duże opóźnienia w produkcji. Od tego czasu o cyklu było cicho i niewiele osób spodziewało się, że może on powrócić. Na razie nie wiemy, czy Granzella zamierza wykorzystać pomysły ze skasowanej odsłony.

Przypomnijmy, że seria obsadza graczy w rolach zwykłych ludzi próbujących przeżyć skutki różnorodnych katastrof. W wydanej w 2002 roku na PlayStation 2 pierwszej odsłonie (w Europie znanej pod tytułem SOS: The Final Escape) akcja toczyła się na rozpadającej się sztucznej wyspie. W wypuszczonej cztery lata później na tę samą platformę kontynuacji (znanej u nas pod tytułem Raw Danger) musieliśmy przetrwać w mieście niszczonym przez powódź. Odsłona numer trzy ukazała się tylko na PlayStation Portable i nie doczekała się anglojęzycznej wersji. Gra opowiadała o grupie pasażerów pociągu, który został uwięziony w zawalonym tunelu.

Wszystkie odsłony serii starały się w miarę realistycznie odtworzyć realia katastrof i zagrożenia czyhające na ludzi. Konieczne było m.in. utrzymywanie wysokiej temperatury ciała, unikanie paniki czy pomaganie innym poszkodowanym. Gry kładły również duży nacisk na aspekt fabularny, a podejmowane przez graczy decyzje w istotny sposób kształtowały dalszy przebieg całej historii.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2015-07-29 15:15:39