DirectX 12 – rewolucja w świecie gier z końcem przyszłego roku

Podczas dorocznej Game Developers Conference (GDC) w San Francisco, firma Microsoft w osobie Anuja Gosalii, kierownika rozwoju DirectX, oficjalnie zapowiedziała DirectX 12.

Najnowsze API od Microsoftu jest odpowiedzią na rosnące potrzeby deweloperów. Mowa tutaj o lepszym, bardziej bezpośrednim wykorzystaniu dostępnych zasobów sprzętowych i na tym polu DirectX 12, tworzony od zera, ma spisywać się wyjątkowo dobrze. Przedsmak nadchodzących zmian można obejrzeć na demie technologicznym z Forza Motorsport 5, a także na wynikach testów DX12.

Na blogu deweloperów DirectX dostępne są w/w wyniki, które wyglądają naprawdę imponująco. Testy przeprowadzono w programie 3DMark przy użyciu DX11, a następnie DX12. Rezultaty benchmarku 3DMark przeportowanego na używanie DirectX 12 pokazują pięćdziesięcioprocentową poprawę w wykorzystywaniu zasobów procesora, a także lepsze rozkładanie pracy na poszczególne rdzenie.

Wszystko to brzmi i wygląda wspaniale, lecz rodzi także pytania, które dla nas, graczy, są fundamentalne. Dobre wieści płyną z obozu firmy NVIDIA, współpracującej z Microsoftem przy DX12 od czterech lat, która zapowiedziała, że wszystkie jej karty grafiki obsługujące DX11, obsłużą i DX12. Należą one do rodzin Fermi, Kepler i Maxwell. Ponadto według NVIDII obecnie 70% pecetów do grania bazuje na sprzęcie wspierającym DX11. Istotny jest również fakt, że z dobrodziejstw DirectX 12 skorzystają nie tylko komputery osobiste. Najnowsze biblioteki pojawią się też na Xboksie One, tabletach, a nawet telefonach.

Złe wieści są dwie. Pierwsza to brak jasności co do wsparcia DX12 przez karty graficzne firmy AMD. Druga to podobna sytuacja z Windowsem 7 – nie wiadomo, czy ten system w ogóle będzie obsługiwał najnowsze biblioteki DirectX.

Premiery DirectX 12 spodziewać możemy się końcem 2015 roku, w okolicach świąt Bożego Narodzenia. Gry z tego okresu będą prawdopodobnie używać dwunastej wersji bibliotek firmy Microsoft. Pozostaje jedynie czekać na kolejne informacje i materiały dotyczące nowego API.

Źródło:
"Meehovv" - GRY-OnLine


Klemens
2014-03-21 19:04:00