DirectX 12 – nawet dwukrotny wzrost wydajności na PC, XONE i Windows Phone

Firma Microsoft podzieliła się kolejnymi informacjami dotyczącymi ich najnowszego API – DirectX 12.

DX12 zapewni znaczny, bo nawet dwukrotny, wzrost wydajności w grach (i innych graficznie wymagających aplikacjach) nie tylko pecetom, ale także Xboksowi One i telefonom z Windows Phone. Związane jest to przede wszystkim z wielowątkowością i lepszym wykorzystaniem wszystkich rdzeni procesorów. Posiadaczy najnowszej konsoli firmy Microsoft z pewnością ucieszy informacja, że ich sprzęt odrobi straty względem PlayStation 4. Gry, które lepiej lub gorzej radzą sobie w niższych rozdzielczościach (np. 720p czy 900p), po aktualizacji DX zapewnią znakomitą rozgrywkę w rozdzielczości 1080p.

Dla graczy pecetowych mamy jednak dwie złe wieści. O ile karty grafiki wspierające DirectX 11 wesprą również DirectX 12 (a przynajmniej tak będzie w przypadku produktów firmy NVIDIA), to wzrost wydajności spowoduje również znaczne zwiększenie wydzielanego ciepła przez owe podzespoły. Posiadacze słabszych systemów chłodzenia mogą mieć zatem problemy z przegrzewaniem się sprzętu, co może objawiać się np. błędami w wyświetlanej grafice (tzw. artefaktami) czy „ratunkowymi” restartami systemu.

Druga zła wiadomość dotyczy gier niezależnych. DirectX 12 daje znacznie więcej kontroli deweloperom, lecz jest przez to trudniejszy do opanowania, dlatego też początkującym twórcom gier trudniej będzie skorzystać z dobrodziejstw nadchodzącego API.

W tej chwili nie znamy daty premiery DirectX 12. Wiemy natomiast, że tytułów zbudowanych w oparciu o te biblioteki należy się spodziewać końcem przyszłego roku. Możliwe, że kolejne szczegóły na temat DX12 poznamy podczas tegorocznych targów E3.

Źródło:
"Meehovv" - GRY-OnLine


Klemens
2014-04-08 20:16:57