Diluvion - sukces Kickstartera gry science-fiction o kierowaniu załogą okrętu podwodnego

Długa lista kickstarterowych sukcesów ponownie uległa wydłużeniu.

Najnowszym członkiem tego klubu została gra Diluvion, w której pokierujemy załogą okrętu podwodnego próbującą zarobić na życie w świecie, gdzie cała cywilizacja ludzka zmuszona została do egzystencji pod powierzchnią oceanu. W trakcie trwającej miesiąc akcji crowdfundingowej autorom udało się zgromadzić 50,554 dolarów, czyli sporo więcej niż potrzebne minimum, które wynosiło 40 tys. dolarów. Produkcja powstaje w niezależnym studiu Arachid Games, znanym z Ballpoint Universe. Ten tytuł ukazał się dwa lata temu i od tego czasu autorzy pracują nad Diluvion. Dlatego celem zbiórki było jedynie zapewnienie twórcom środków na dokończenie gry i ma ona trafić do sprzedaży już w grudniu tego roku. W planach jest wyłącznie wersja pecetowa.

Akcja toczyć się będzie w fantastycznym uniwersum, wiele stuleci po tym, jak gigantyczny potop zmusił ludzkość do osiedlenia się pod wodą. W chwili rozpoczęcia gry droga powrotna na powierzchnię już dawno temu została odcięta przez grubą warstwę lodu. Ocean stał się nowym domem gatunku ludzkiego i nic nie wskazuje na to, aby miało to w przyszłości ulec zmianie. My wcielimy się w kapitana, który właśnie otrzymał swój pierwszy okręt z załogą.

Pod względem mechanizmów rozgrywki Diluvion stanowić będzie połączenie zręcznościowego symulatora z otwartym światem pokroju serii Elite czy gry Freelancer ze strategią traktującą o zarządzaniu załogą, w stylu znanym m.in. z FTL: Faster Than Light. Struktura kampanii będzie otwarta i sami zdecydujemy gdzie się udać oraz jakich zadań się podjąć. Pojawi się także mocna linia fabularna, ale tylko od nas zależeć ma czy weźmiemy udział w powiązanych z nią przygodach.

Podczas zabawy będziemy eksplorowali w pełni trójwymiarowy podwodny świat. Wiele z jego regionów ma być skąpana w ciemnościach i do skutecznej nawigacji wykorzystamy wtedy sonar. Trzeba będzie jednak robić z niego użytek bardzo ostrożnie, gdyż jego aktywacja poinformuje o naszej lokalizacji także potwory oraz inne okręty. Walka będzie w większości zręcznościowa i jednostka dysponować ma licznymi działami na różne typy amunicji oraz wyrzutniami torped.

Z tym wszystkim zintegrowany zostanie system zarządzania załogą. W tym celu będziemy przełączali się na dwuwymiarowy widok ukazujący pionowy przekrój okrętu, gdzie zobaczymy wszystkich podwładnych w czasie rzeczywistym wykonujących swoje zadania. Rozwijane w trakcie kampanii umiejętności postaci w bezpośredni sposób wpłyną na to jak zachowywać się będzie cała jednostka. Przykładowo, doświadczony sternik zapewni nam większą manewrowość, a utalentowany kanonier lepszą celność. Ponadto większość z tych podwładnych będzie w stanie funkcjonować samodzielnie, co umożliwi powierzanie im części zadań i tym samym odciążenie gracza.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2015-07-05 10:20:08