Dawn of War: Winter Assault - nowe szczegóły
Jedną z ciekawszych pozycji roku minionego( Chessmaster jest wszak poza
zasięgiem!:)) niewątpliwie był Warhammer 40k: Dawn of War. Gra spotkała się
z pozytywnymi ocenami prasy i graczy, a i u nas Dr Acula nie krył
entuzjazmu. Naturalną więc koleją rzeczy była wiadomość, iż jest już w fazie
produkcji dodatek do owej gry, zatytułowany Winter Assault. I przez dość
długi okres czasu była to jedyna znana informacja na ten temat. Dziś, dzięki
redaktorom serwisu GameSpot wiemy już dużo więcej.
Jedną z nowości, jest wspominana już, nowa grywalna frakcja zwana Imperial
Guard. Została ona wprowadzona do gry przez programistów z Relic głównie
jako odzew na sugestie i prośby graczy. Imperial Guard, znana również pod
mianem "młota Imperatora", powodzenia swoich ataków upatrywać będzie głównie
w przewadze liczebnej oraz wysokich bonusach obronnych. Taktyka walki
żołnierzy Imperial Guard skupiać się będzie na stylu obronnym i prowadzenia
walki na odległość. Oprócz żołnierzy piechoty pojawią się także jednostki
zmechanizowane: czołgi, mechy oraz artyleria. Jednak prawdziwą "perełką"
będzie tzw. Baneblade, wyposażony w 11 egzemplarzy broni ciężkiej, w tym
jedno działo obsługiwane przez dwóch żołnierzy. W oddziałach Imperial Guard
pojawią się postacie komisarzy, którzy podobnie do swoich rosyjskich
pierwowzorów z okresu II Wojny Światowej, będą "motywować" żołnierzy do
walki, strzelając w plecy wycofującym się osobnikom. Szeregi armii zasilą
także psykerzy, szaleni magowie miotający błyskawicami, oraz Imperialni
Kapitanowie, wizualizowani jako "pół-generał Patton, pół-Wolverine".
Obecne już w świecie gry frakcje także otrzymają nowe jednostki m.in.
"czaszkogłowy" kapelan, znakomity w walce na odległość, Khorne berserker,
Firedragon czy "Mega-armored" nob. Dodatkowo siły wszystkich 4 frakcji
zostały zbalansowane i przetestowane pod kątem rozgrywek wieloosobowych -
Dawn of War został przecież wybrany przez World Cyber Games jako oficjalna
gra do sieciowych turniejów. Zmiany pojawią się także w sferze oprawy
graficznej, Oprócz powiększenia ilość detali, zarówno świata jak i
poszczególnych jednostek i budynków, zauważymy więcej dramatycznych
pojedynków, zbliżeń kamery czy animowanych konfrontacji pomiędzy
poszczególnymi jednostkami a także spektakularnych, pełnych przemocy i
krwawych scen. W odpowiedzi na zarzutu zbyt dużej liniowości i krótkiego
czasu na przejście oryginalnej kampanii, Winter Assault daje nam możliwość
ukończenia dwóch, odrębnych kampanii (jedna po stronie Imperial Guard, Space
Marines i Eldarów, druga po stronie Chaosu i Orków), z których każda liczy
ponad 10 misji i posiada przeplatające się wątki fabularne.
Winter Assault powinien się pojawić na półkach sklepowych jeszcze w tym
roku.
2005-05-17 10:48:41