Czerwiec w USA należał do Mario Tennis Aces i PlayStation 4
Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 1,08 mld dolarów, co stanowi wzrost o 25% w porównaniu z 864 mln wypracowanymi w szóstym miesiącu ubiegłego roku. Tradycyjnie przypominamy, że podawane liczby nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD uzyskuje wciąż mocno niekompletne informacje z dystrybucji cyfrowej.Podano także wyniki za pierwszych sześć miesięcy roku. Przychody wyniosły 6,02 mld dolarów, czyli o 17% więcej niż 5,15 mld dolarów wypracowane w ciągu pierwszej połowy 2017 roku.
W czerwcu Amerykanie wydali na nowe gry pecetowe i konsolowe 374 mln dolarów, co stanowi mały, 1-procentowy spadek w porównaniu z szóstym miesiącem roku ubiegłego. W czerwcu największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Mario Tennis Aces |
2. | God of War 2018 |
3. | Grand Theft Auto V |
4. | The Crew 2 |
5. | Far Cry 5 |
6. | Mario Kart 8 |
7. | LEGO Incredibles |
8. | FIFA 18 |
9. | Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy |
10. | Detroit: Become Human |
11. | Super Mario Odyssey |
12. | The Legend of Zelda: Breath of the Wild |
13. | Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege |
14. | NBA 2K18 |
15. | Call of Duty: WWII |
16. | MLB 18: The Show |
17. | Assassin’s Creed: Origins |
18. | Vampyr |
19. | Donkey Kong Country: Tropical Freeze |
20. | State of Decay 2 |
W skali całego 2018 r. największy przychód wygenerowały gry:
# | Gra: |
1. | Far Cry 5 |
2. | God of War 2018 |
3. | Monster Hunter: World |
4. | Call of Duty: WWII |
5. | Dragon Ball: Fighterz |
6. | Grand Theft Auto V |
7. | Mario Kart 8 Deluxe |
8. | NBA 2K18 |
9. | MLB 18: The Show |
10. | Super Mario Odyssey |
Powyższe listy nie są do końca kompletne. W przypadku Mario Tennis Aces, Mario Kart 8, FIFA 18, Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Vampyr oraz Donkey Kong Country: Tropical Freeze nie wliczono bowiem dystrybucji cyfrowej.
Nintendo Switch było jedyną platformą, która zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży gier w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W czerwcu sprzedaż samych konsol wygenerowała 350 mln dolarów przychodu (wzrost o 52%). Z kolei pierwsza połowa tego roku dała wzrost przychodów w tej kategorii o 21% - do kwoty 1,69 mld dolarów. Największą popularnością w minionym miesiącu cieszyło się PlayStation 4. Jednak Nintendo Switch i Xbox One również radzą sobie lepiej niż w 2017 r.
Ponadto sektor akcesoriów osiągnął 353 mln dolarów w czerwcu oraz 1,77 mld w pierwszych sześciu miesiącach roku. Branża zanotowała tutaj bardzo duże wzrosty (38% w porównaniu z czerwcem 2017 r. i 31% w zestawieniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego). Według analityków przyczyną tak dobrych wyników jest szalona popularność Fortnite, która zachęca graczy do zwiększonych zakupów padów i headsetów.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine 2018-08-02 15:41:37