Contact Vector - ruszył Kickstarter kosmicznego RTS-a

Brytyjskie studio Magnosphere jest kolejnym zespołem, który udał się na serwis Kickstarter w celu zdobycia środków na produkcję swojej gry.

Projektem tym jest kosmiczny RTS zatytułowany Contact Vector. Cel minimalny ustalono na poziomie 120 tysięcy funtów brytyjskich, a zbiórka dobiegnie końca 24 maja. W planach jest jedynie edycja pecetowa, a premiera ma nastąpić w czerwcu przyszłego roku. Aby zachęcić graczy do wsparcia finansowego gry, autorzy udostępnili wczesne demo technologiczne, które pozwala przeprowadzić wymianę ognia między kilkoma statkami. Twórcy korzystają z silnika Unity, dzięki czemu wersja demonstracyjna ma postać aplikacji przeglądarkowej i tym samym jej uruchomienie nie wymaga pobierania żadnych plików.

Contact Vector zaoferuje dwa tryby dowodzenia. Pierwszy z nich będzie tradycyjnym RTS-em, w którym akcja ma biec nieprzerwanie naprzód. Natomiast drugi powstaje z myślą o fanach turówek. W nim rozgrywka dalej przebiegać będzie w czasie rzeczywistym, ale co kilkanaście sekund ma automatycznie pauzować, pozwalając graczom na spokojne obmyślenie taktyki i wydanie rozkazów.

Gra położy nacisk przede wszystkim na dowodzenie flotą, a nie budowę baz czy gromadzenie surowców. Kluczową rolę odegra właściwe wykorzystanie trójwymiarowego charakteru pustki kosmicznej oraz ukrywanie własnych sił przed wzrokiem nieprzyjaciela. Gracze otrzymają także możliwość daleko idącej modyfikacji wszystkich statków i swobodnego wybierania ich uzbrojenia. Większość starć ma wygrać strona z lepszymi planami taktycznymi, a nie z bardziej liczną armadą.

Plan minimum autorów obejmuje opracowanie gry oferującej proste potyczki multiplayer, ale w dalszych planach jest również tryb kampanii fabularnej oraz kampanii wieloosobowej. Wszystko zależy jednak od tego, jaką sumę uda się zgromadzić przed końcem akcji na Kickstarterze.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2014-04-15 18:23:19