Cities: Skylines z przekształcaniem terenu – wyszła duża aktualizacja

Cities: Skylines, czyli zdaniem wielu graczy najlepsza strategia urbanistyczna na rynku, stało się jeszcze lepsze.

Nowa aktualizacja przyniosła dwie ważne funkcje: narzędzia do przekształcania terenu oraz możliwość budowania kanałów. Twórcy ze studia Colossal Order przedstawili elementy łatki opatrzonej nazwą 1.4.0-f3 na oficjalnym forum swojego wydawcy (Paradox Interactive), gdzie wypisano również pomniejsze poprawki. Nowe funkcje są dostępne za darmo dla wszystkich posiadaczy Cities: Skylines, a żeby z nich skorzystać wystarczy zaktualizować grę. Autorzy podkreślają, że update jest spory i rzeczywiście lista zmian robi wrażenie.

W najbliższych dniach studio odpowiedzialne za Cities: Skylines robi sobie wolne, żeby odpocząć po pracy nad aktualizacją, ale także w związku z nadchodzącymi świętami. Już teraz zapowiedziano jednak, że jeszcze tej wiosny prace nad poprawianiem i poszerzaniem gry będą kontynuowane. Szkoda, że nie wszystkie nasze miasta są zarządzane i rozwijane tak dobrze jak gra studia Colossal Order oraz firmy Paradox Interactive.

Co dokładnie wprowadza łatka? Najważniejszą nowością jest system przekształcania terenu, dzięki któremu można ustalić takie elementy jak wysokość czy nachylenie podłoża (wcześniej tego typu opcje były bardzo ograniczone). Do manipulowania ustawieniami autorzy przeznaczyli kilka „pędzli”, które pomogą zadbać także o estetyczny wygląd okolicy (chodzi np. o wygładzanie zboczy). Autorzy przyznali, że początkowo planowali wydzielić zupełnie ten aspekt od gry i udostępnić go tylko w edytorze map, ale ostatecznie zmienili zdanie. „Są przypadki, gdy modyfikowanie terenu ma sens podczas budowania miasta” - piszą słusznie deweloperzy na forum.

Kolejną istotną nowinką są obiekty wodne, czyli przede wszystkim kanały czy wały przeciwpowodziowe. Możliwość modyfikowania nabrzeża ma pełnić dwie funkcje: zwiększyć swobodę w budowaniu ładnych metropolii a także umożliwić kierowanie wody w inne punkty mapy. Studio ostrzega, że przy budowaniu kanałów trzeba pamiętać o pewnych ograniczeniach, jak np. ustalonej z góry szerokości obiektów tego typu. W zamian za to można określić chociażby głębokość wody. Deweloper wierzy też, że nabrzeża pomogą w prostszym rozstawianiu plaż wprowadzonych w rozszerzeniu After Dark. Słowem, niezły kanał może teraz zawitać do naszych metropolii.

Oprócz tego łatka przyniosła sporo zmian w zakresie interfejsu, bo autorzy zdecydowali się przeorganizować niektóre zakładki. W szczegóły wchodzić nie będziemy, ale znajdziecie je na forum – jedna ze zmian dotyczy nowego podziału parków na kategorie. Gra wzbogaciła się również o obiekty, które można umieścić na mapie (mówimy tu o ruinach zamku, opuszczonych samochodach, przewróconych drzewach a także skałach różnego typu). Dodajcie do tego nowe osiągnięcia na Steamie i dziesiątki poprawek, które dotyczą interfejsu, mechanik rozgrywki, edytorów czy wreszcie wsparcia dla fanowskich modyfikacji.

Źródło:
"Hed" - GRY-OnLine


Klemens
2016-03-23 18:18:27