Chiny największym rynkiem gier na świecie. Przewaga ma się jeszcze zwiększać

Żaden rynek na świecie nie może się równać z chińskim. Według najnowszego raportu IHS Markit w 2016 roku miał on 25-procentowy udział w światowym rynku gier.

Jego główną siłą są gry komputerowe (wartość szacowana jest na 13,1 miliarda dolarów) oraz gry na urządzenia przenośne (12,4 mld). Konsole wygenerowały tam ze sprzedaży zaledwie 24 miliony dolarów, a całkowita liczba legalnie sprzedanych PS4 i XOne nie przekracza (łącznie) 500 tys. sztuk. Sytuacja może się jednak poprawić dzięki wypuszczeniu w Chinach PS4 PRO, agresywnie reklamowanego przez Sony.

IHS Markit prognozuje, że wraz ze spadkiem sprzedaży Overwatcha w Chinach w 2017 roku spadnie również ogólna wartość sektora pecetowego. Nie oznacza to jednak, że tamtejszy rynek będzie w odwrocie. Wręcz przeciwnie, dzięki mikropłatnościom, które są głównym motorem napędowym obrotów, a także dalszemu wzrostowi sektora gier mobilnych (szacowanego na 24 proc.), globalny udział Chin w rynku gier powinien jeszcze wzrosnąć.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2017-07-02 19:25:41