Capcom pracuje nad własnymi zabezpieczeniami anti-cheat i DRM

W trakcie konferencji Open Conference Professional RE:2023 Capcom udostępnił kilka prezentacji w których pracownicy studia przedstawiają zmiany zachodzące w silniku RE ENGINE.

Jedna z nich dotyczy sposobów na walkę twórców gier z cheaterami oraz hakerami. Zgodnie z wypowiedzią autora prezentacji, jednym z kluczowych wydarzeń było opracowanie modułu bezpieczeństwa, a więc zabezpieczenia DRM, które obecnie jest dostępne w silniku RE ENGINE.

Zgodnie z udostępnionymi informacjami rozwój omawianego modułu trwał trzy lata. W jego trakcie firma udoskonalała rozwiązanie, wprowadzając różne udogodnienia, między innymi funkcję umożliwiającą sprawdzanie gier pod kątem podatności na ataki hakerskie. Dodatkowo twórcy mogą wykorzystać moduł do wprowadzenia do gier systemu anti-cheat. Co warto zaznaczyć, obecnie opisywane narzędzia są dostępne dla wszystkich deweloperów korzystających z RE ENGINE.

Należy przy tym wspomnieć, że Capcom nie zamyka się na inne rozwiązania. Omawiany moduł ma być kompatybilny z oprogramowaniem firm trzecich zapewniającym bezpieczeństwo, dzięki czemu twórcy gier mogą korzystać z wielowarstwowej ochrony.

Źródło:
Kamil Cuber - GRY-OnLine


Klemens
2023-10-28 09:08:27