Blitzkrieg 3 ze sztuczną inteligencją zupełnie nowej jakości?

To może być przełom. Studio Nival ogłosiło, że na potrzeby gry Blitzkrieg 3 opracowało sieć neuronową, która wzniesie SI na nowy poziom.

Boris - tak została nazwana sztuczna inteligencja, z którą gracze będą się mierzyli w strategii Blitzkrieg 3. Ma to być wyjątkowo zaawansowany system oparty na sieci neuronowej, który pozwoli przeciwnikowi grać na poziomie najlepszych żywych graczy. SI nieustannie śledzi mapę, aktywnie przemieszcza jednostki, zmienia taktykę w zależności od sytuacji. Studio Nival zaprezentowało działanie swojego osiągnięcia w praktyce.

- Pomimo tego, że wiodące spółki na świecie pracują nad tym problemem, to nam udało się stworzyć pierwszą sztuczną inteligencję opartą na sieci neuronowej w RTS-ie. Warto odnotować, że Boris gra uczciwie. Nie korzysta z informacji kryjących się we mgle wojny, jak również z innych ukrytych danych o przeciwniku. Daliśmy mu tylko podstawowe ruchy taktyczne, ale podczas swojego treningu odkrył różnorodne strategie. Podejmuje decyzje jak utalentowany dowódca wojskowy. Trudno jest przewidzieć jego działania i, co najważniejsze, odróżnić je od ludzkiego zachowania - zapewnia założyciel i dyrektor wykonawczy studia Nival, Siergiej Orłowski.

Z Borisem w Blitzkriegu 3 będzie można zmierzyć się w marcu.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2017-02-25 09:52:27