Bannerlord - procenty przy dialogach mogą nie mieć znaczenia

Jeden z użytkowników forum Reddit opublikował post stawiający ciekawą tezę na temat systemu dialogów w Mount & Blade II: Bannerlord.

Spekuluje on, że obrazujące szansę na sukces procenty, które widzimy w czasie rozmów z postaciami, nie mają większego znaczenia. Część graczy sugeruje nawet, że ich celem jest… wprowadzanie w błąd.

Te liczby są celowo mylące, zwłaszcza gdy masz niską charyzmę. W wielu wypadkach odpowiedź z niższą procentową wartością, ale pasująca do osoby, z którą rozmawiasz, ma większą szansę powodzenia – spekuluje JInThere.

To takie prawdziwe. Miałem 70 w Charmie (umiejętności w grze - przyp. red), dosłownie farmowałem, żeby ją rozwinąć. A potem poszedłem szukać małżonki. Nie wychodziło za każdym razem, aż w końcu w Calradii nie było żadnej kobiety, która chciałaby wyjść za mąż – opisuje JonDaMasta.

Użytkownik o ksywie Rakonas zauważa, że w przypadku Mount & Blade 2 na nic zda się praktyka tzw. save scummingu, czyli ciągłego zapisywania stanu gry i wczytywania, aż do momentu, gdy uzyskamy satysfakcjonujący nas wynik. Nie da się wykluczyć, że to właśnie tu jest pogrzebany przysłowiowy pies – wczytując grę kilka razy otrzymujemy zawsze taki sam wynik, co może sprawiać wrażenie, że system nie działa jak należy.

Save scumming nic nie daje. Gra najwyraźniej nie zmienia jądra RNG podczas ponownego ładowania (mowa o systemie odpowiedzialnym za przeprowadzanie losowania - przyp. red.). Po ponownym załadowaniu gry zawsze otrzymasz te same wyniki. Możesz spróbować wybrać opcje, które mają mniejsze szanse na sukces, ale jeśli zrobisz dokładnie to samo, RNG jest dokładnie taki samo, więc dostaniesz taki sam wynik – przekonuje.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2020-04-28 14:36:11