Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą

Na pecety stawia aż 53% deweloperów.

Analizę przeprowadzono na podstawie badania 4,5 tysiąca deweloperów, którzy przez ostatnie trzy lata odwiedzili Game Developers Conference. Zadano im pytanie, na które platformy aktualnie tworzą gry. Aż 53% z nich odpowiedziało, że jedną z nich, bądź też jedyną, są komputery osobiste. Dominują one wyraźnie nad innymi sprzętami i nic nie wskazuje na to, by ich pozycja miała się w najbliższym czasie osłabić. Na drugim miejscu wśród ankietowanych umiejscowiły się smartfony i tablety (38% badanych), a trzecie miejsce przypadło PlayStation 4 (27% badanych). Stare poczciwe pecety wyraźnie wyprzedziły w popularności również innego wielkiego konkurenta, Xboksa One, który zajął dopiero piąte miejsce. Na konsolę Microsoftu postawiło 22% twórców.

Jak można się również dowiedzieć z przeprowadzonych badań, dość niską popularnością cieszą się platformy VR-owe. Aż 61% deweloperów zadeklarowało, że nie prowadzą obecnie żadnych prac nad grami rozgrywającymi się w wirtualnej rzeczywistości. Ci, którzy zdecydowali się tworzyć tego typu produkcje, najchętniej wybierają na swoją platformę docelową sprzęt HTC Vive (24% badanych). Nieco niżej uplasował się Oculus Rift (23% badanych). PlayStation VR wspiera natomiast zaledwie 13% przepytanych twórców.

Źródło:
"AlexB" - GRY-OnLine


Klemens
2017-01-14 11:01:04