Aztez - hybryda chodzonej bijatyki i strategii ukaże się latem

Na Aztez, czyli hybrydę chodzonej bijatyki i strategii, czekamy już bardzo długo. Teraz prace wydają się jednak wreszcie zmierzać ku końcowi.

Twórcy wypuścili właśnie zwiastun informujący, że premiera nastąpi latem tego roku. Termin ten dotyczy wyłącznie wersji pecetowej.

Autorzy mają w planach również wydania na konsole Xbox One, PlayStation 4 oraz PlayStation Vita, ale one ukażą się w późniejszym terminie. Studio Team Colorblind ma także autoryzację na wydanie swojego dzieła na Wii U, ale najpewniej te plany zostaną porzucone na rzecz edycji na Nintendo Switch.

Cykl deweloperski gry był wyjątkowo wyboisty. Zapowiedziano ją na początku 2012 roku, tylko na PC, i początkowo premiera miała nastąpić dwa lata później. W 2014 roku twórcy poinformowali, że pracują również nad wersjami na konsole. Pomimo opóźnień prace wydawały się postępować w dosyć szybkim tempie, ale potem na początku 2015 roku o produkcji zrobiło się cicho. Deweloperzy przestali wypuszczać jakiekolwiek materiały graficzne i wiele osób zaczęło podejrzewać, że projekt może w ogóle się nie ukazać. Na szczęście rzeczywistość okazała się inna.

Długi cykl produkcyjny nie jest aż tak dużym zaskoczeniem biorąc pod uwagę, że gra jest dosyć ambitna, a mimo to studio Team Colorblind liczy tylko dwie osoby. Opracowały one własnoręcznie całą zawartość Aztez za wyjątkiem muzyki, którą skomponował LORN.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2017-05-28 18:10:37