Ashes of the Singularity zadebiutowało na PC – coś więcej niż technologiczny benchmark?

Wczoraj na komputerach osobistych zadebiutowała zapowiedziana blisko rok temu strategia osadzona w klimatach science fiction – Ashes of the Singularity. Tytuł został wyprodukowany przez studio Stardock, znane głównie z serii Galactic Civilizations.

Gra była pierwszym ogłoszonym projektem korzystającym z bibliotek DirectX 12, co miało pozwolić na implementację nieosiągalnych wcześniej rozwiązań.

W Sieci pojawiły się już pierwsze recenzje, jednak jest ich jeszcze zbyt mało, by wyciągnąć bardziej ogólne wnioski co do poziomu produkcji. Serwis PCGamesN wystawił grze ocenę 9/10. Redaktor podkreślił zdumiewającą oprawę graficzną i dźwiękową, ale oprócz tego bardzo pozytywnie ocenił samą mechanikę rozgrywki. Jego zdaniem Ashes of the Singularity jest czymś znacznie więcej, niż tylko klonem takich gier jak Supreme Commander czy Total Annihilation, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę potencjał, jaki mogą nieść ze sobą rozszerzenia czy tworzone przez użytkowników mody. Z kolei portal IGN przyznał tytułowi 7,7 na 10 możliwych punktów. Recenzentowi spodobał się rozmach bitew i mocno taktyczny charakter misji, w którym bardziej liczy się przewidywanie posunięć przeciwnika niż szybkość klikania myszką. Mimo to w jego opinii fabuła gry jest płytka, a kampanię dla pojedynczego gracza przechodzi się raczej jak ciąg misji szkoleniowych, niż jak prawdziwe wyzwanie; to zapewnia tryb multiplayer. Także poziom graficzny zdaniem redaktora nie jest wcale aż tak zaawansowany, a to z uwagi na mało zróżnicowane mapy.

Recenzje Steam są w większości pozytywne. Gracze wskazują, że oprócz pokazu możliwości DirectX 12 gra broni się także sama – jako strategia wymagająca bardziej taktycznego planowania niż klasyczne tytuły RTS. Jako wady wymienia się niewielkie zróżnicowanie jednostek (np. brak maszyn pływających) i dostępnych warunków zwycięstwa misji, co jednak może zostać poprawione za pomocą modów i rozszerzeń. Część użytkowników podkreśla też wysoki poziom trudności, w szczególności dla osób przyzwyczajonych do pozycji stawiających raczej na szybkość reakcji.

Gra ukazała się na komputerach osobistych z systemem operacyjnym Windows, planowane są jednak również wersje na MacOS, SteamOS oraz Linuksa.

Źródło:
"Arantasar" - GRY-OnLine


Klemens
2016-04-02 08:49:58