Apex Legends najlepszym debiutem free-to-play w historii

Firma analityczna SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za luty tego roku.

Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,2 mld dolarów, czyli o 2% więcej niż w drugim miesiącu 2018 r.

W sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych zanotowano 6-procentowy spadek. Główną przyczyną jest fakt, że wyniki w lutym 2018 roku napędzała popularność Playerunknown's Battlegrounds, która od tego czasu mocno osłabła. Z kolei o 9% zwiększyły się przychody z produkcji mobilnych, dzięki czemu cały rynek zanotował wzrost.

Najważniejszym wydarzeniem lutego była premiera Apex Legends. Ta strzelanka battle royale zanotowała najlepszy pierwszy miesiąc w historii gier free-to-play. W tym okresie produkcja wygenerowała 92 mln dolarów przychodu, z czego większość pochodziła z wersji konsolowych. Mimo tego sukcesu Fortnite nadal jest bardziej dochodowym tytułem.

Z kolei cyfrowe przychody Anthem wyniosły ponad 100 mln dolarów. Zdecydowana większość z tej kwoty przypadła na zakup pełnych wersji gry, a mikropłatności przyniosły tylko 3,5 mln dolarów. Powody do zadowolenia mają również twórcy NBA 2K19. Gracze wydali w wirtualnym sklepiku tego tytułu o 42% więcej niż w NBA 2K18 w analogicznym okresie.

Nieciekawie wygląda sytuacja Hearthstone. Karcianka ta od dłuższego czasu radzi sobie coraz gorzej, ale w ubiegłym miesiącu wygenerowała przychód o 52% mniejszy niż w lutym 2018. To największy spadek w historii tej gry. Analitycy uważają, że powodem jest zmęczenie produkcją oraz coraz większa konkurencja w tej kategorii.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2019-03-22 19:22:36