Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole

Analityk Jon Peddie z firmy Jon Peddie Research jest przekonany, że do 2022 roku 20 milionów graczy komputerowych zdecyduje się na przesiadkę na konsolę.

Taką decyzję mieliby podejmować przede wszystkim właściciele względnie tanich pecetów, które firma definiuje jako „zestawy kosztujące mniej niż tysiąc dolarów”. Konsole mogą jednak okazać się atrakcyjną alternatywą także dla graczy z mocniejszym sprzętem – wszystko dzięki rosnącej mocy obliczeniowej i coraz większej liczbie dobrych gier na wyłączność.

Rynek pecetowy nadal słabnie, ponieważ znane z przeszłości innowacje, które zapewniały przyspieszenie i nowe, sprytne rozwiązania, niemal się zatrzymały. Do tego przerwy pomiędzy pojawianiem się na rynku kolejnych produktów wydłużają się do czterech lat – argumentuje Jon Peddie.

Analityk dodaje, że rynek kart graficznych wciąż trzyma się dobrze. Jego zdaniem są jednak powody, by podejrzewać, że nastąpi zwrot w stronę grania na telewizorach.

To nie jest sytuacja dająca powody do paniki. Na rynku kart graficznych nadal sprzedaje się niewiarygodna ilość sprzętu. Istnieją jednak siły, które według naszych przewidywań doprowadzą do tego, że część tego biznesu skupi się na telewizorach i związanych z nimi usługach gamingowych – przekonuje analityk.

Ted Pollak z firmy Jon Peddie Research wskazuje także na streaming – jego zdaniem usługi takie jak Google Stadia również mogą odciągać graczy od komputerów.

Usługi gamingowe wykorzystujące ekrany telewizyjne – zarówno lokalne, jak i oparte na chmurze – przyciągną osoby, które porzucą komputery, i dzięki temu prawdopodobnie rozkwitną. W ciągu najbliższych pięciu lat liczba potencjalnych klientów grających na telewizorach wzrośnie o setki milionów – zauważa analityk.

Każdy, kto śledzi naszą branżę od dłuższego czasu, ma świadomość, że mityczny „upadek pecetów” jest przez ekspertów wieszczony średnio raz na kilka lat. Na komputerach sprzedaje się obecnie całkiem sporo gier – zgodnie z danymi firmy Newzoo, odpowiadają za mniej więcej 25% rynku (dla porównania, konsole to 28%). Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała się drastycznie zmienić w najbliższym czasie.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine


Klemens
2019-04-29 13:04:08